Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink, smink, smink... vi fortsätter

maddie3 skrev 2009-03-26 21:08:47 följande:
    Hej hejIdag har jag shoppat loss på MUS. Blev studio foundation, luminous bronzer (sjukt dyr), två microshadows "Pascal" och "Passion for fashion" från Bronzed kollektionen som kommer i maj. Har MUS nya tidning och när jag såg den kollektionen blev jag helt såld, kände att jag bara måste ha skuggorna, läppstiftet, glosset jaa allt. Men än så länge har bara två skuggor kommit in från den kollektionen och bronzern....men men väntar med förväntan på att de andra sakerna kommer snart :)Visst jaa köpte även en blush "oh so fresh" den är kanonfin att ha i sommar. Den är aprikosskimrig :) Ha det gott så länge
    Oj... allt lät såååå fint. Jag måste ha också, speciellt den sista rougen lät så spännande! Jag älskar aprikos!
  • Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-26 21:18:56 följande:
    tjoo handla mer på mus igårr ..primer till ansiktet o ögonen.. sen puder svampar sen ögonskugga i lila snyggt
    Här shoppas det loss för fulla muggar. :) Jag gillar lila skuggor jättemycket. Jag älskar min svartlila eyedust, devil dust. Vilken köpte du?
  • Fridapida
    Kajsan skrev 2009-03-26 21:25:15 följande:
    Alltså jag måste superberömma min costa ( kopia) från Tradera en gång till.Körde tre skuggor från den idag och de sitter fabian lika bra som MUS skuggorna! Jag tror säljaren brukar ha dessa lådor ute ibland, så jag rekommenderar verkligen er att prova, skitbilligt för 88 färger som dessutom är riktigt bra!
    Gud va kul! Alltid roligt att fynda.
  • Fridapida
    Längtandsfull skrev 2009-03-26 21:31:40 följande:
    någon som har bra tips på bra foundation och puder? tycker jag blir så torr av dom jag har nu men det kan ju ha med att göra att dom är ganska gamla...skall på fest imon och vill ha något nytt..det skall täcka bra och ge jämn och fin hy... gärna lite lite färg också..Inte den dyraste
    Det kanske kan vara en bättre fuktkräm du behöver?

Jag är tyvärr dålig på foundations... jag kör på min ID.
  • Fridapida
    Längtandsfull skrev 2009-03-26 21:38:19 följande:
    vad är en bra fuktkväm? nu har jag vanliga nivea hudlotion så det kan säkert stämma det du säjer..
    En bra fuktkräm återfuktar efter att man rengjort huden utan att göra huden fet. Jag tycker sällan att hudlotioner fungerar som ansiktskräm. Satsa på en som är för ansiktet. Jag gillar Dermalogicas fuktkrämer, men vet att många gillar L'oreals som en budgetvariant. Det beror lite på vad man vill betala. Dyrt är inte alltid bäst, men jag gillar produkter som jag köper hos hudterapeut.
  • Fridapida
    Längtandsfull skrev 2009-03-26 21:49:59 följande:
    jag vill inte lägga så mycket på en bra creme. jag har faktiskt lite kvar av Nivea day care... undra om det kan va bra...
    Prova! Man får testa sig fram.
  • Fridapida
    Luxor skrev 2009-03-27 05:10:31 följande:
    Jag har en fråga till er som använder Dermalogica. Jag har idag skin smoothing creme, men kan ibland tycka att den är lite väl krämig/fet. Är det active moist som jag ska prova om jag vill ha en lättare variant, är den bra?
    Ja, active moist är deras lättaste fuktkräm. Jag använder den och är mkt nöjd.
  • Fridapida
    MammasÄlsklingar skrev 2009-03-30 17:10:32 följande:
    Hörrni måste bara få påpeka en sak..Varje gång jag e in på M U S.. så e tjejerna som jobbar där alltid väldigt finniga under sminket.. hur kan d komma sig? Ska inte dom ha bra rengörning osv?Lite OT i know *s*.Sminkningen vart fin i lör ialf.. hade rosa skugga sotade lite o glittet allt ifrån mus.
    Det kanske egentligen inte är så konstigt... OM man har en foundation på sig hela dagen och i ganska varm miljö (starka lampor inne i butiken) så kanske huden blir stressad. Min hud hade aldrig gillat det.
  • Fridapida
    cherryblossom skrev 2009-03-30 22:02:33 följande:
    Sådärja, nu har jag kommit ur stenåldern och köpt en eyeliner.... ska börja experimentera ikväll kommer nog bli djäkligt snea streck i början haha och jag är inte den med stadigast händerna heller :/
    Kul! Jag älskar eyeliner.
  • Fridapida
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-31 13:37:01 följande:
    I.d bare clear radiance facecolor/highlighter Vad använder man den till?
    Man kan blanda den i foundationen för mer lyster, applicera som highlighter och som skimmer.
Svar på tråden Smink, smink, smink... vi fortsätter