• Nöjd

Inbakad fläskfilé - tror ni denna fyllningen funkar?

Blev så sugen på smördegsinbakad fläskfilé. Aldrig gjort det så jag sökte runt för lite recept men fyllningarna föll mig inte i smaken (för mycket svamp och gorgonzola...). Tror ni en fyllning av salami, soltorkade tomater och spenat blandad med creme fraiche funkar? Eller ska jag skippa något, t.ex. salamin?

• Svar på tråden Inbakad fläskfilé - tror ni denna fyllningen funkar?
  • FiaL

jag hade nog också skippat salamin men det beror på att jag inte tycker att det är så gott. Resten lät kanon!

• AlvaLovisa

Tycker att det låter jättegott! Har faktiskt ätit fläskfilé med den fyllningen, fast med mozzarella i stället för crème fraiche. Crème fraichen kanske kan göra det lite rinnigt när den blir varm?

• NinnaBus

Gjorde en blandning till nyår. Hade soltorkade tomater, lite lök, vitlök, bacon och lite vitt rivet bröd i. Blev jättegott.... Och så inbakat i smördeg med fläskfilén så klart...
    Bacon ihop med soltorkade var jättegott!!! Kan rekommenderas...
    Gillar man fetaost kan man blanda det med soltorkade tomater och bacon... Också jättegott...

• Nöjd

Tack för alla tips. Bacon har jag inte hemma men mozzarella finns. Tänkte också att creme fraichen skulle göra det rinningt men den var med i alla andra recept jag hittade... kanske ta både osten och creme fraichen?
    Brukar göra fläskfilé i ugn med salami och soltorkade tomater i skårorna, därav att jag tänkte det skulle passa till detta.

• TheMother

Salami, soltorkade tomater och färsk basilika brukar vi ha i fläskfile, är såååå gott :)

Mamma till Anton 080920
  • Nöjd
    TheMother skrev 2009-03-15 17:04:06 följande:
    Salami, soltorkade tomater och färsk basilika brukar vi ha i fläskfile, är såååå gott :)
    Leahh, hur gör du då? Blandar du det med creme fraiche el. liknande? Rör du ihop det kallt eller värmer du röran först?
  • TheMother
    Svar på #7
    Min sambo som brukar göra men tror jag har koll på det ändå. Han skär ingridienserna i mindre bitar och blandar ihop dem som det är, akllt alltså. Ev använder han lite olja till det.
    Mamma till Anton 080920
  • QuteCat

jag brukar banka ut fläskfilen och smeta på lite röd pesto + blanda smulad fetaost och basilika och rulla ihop.. det blir säkert jätte gott med lufttorkad skinka i oxå..

Svar på tråden Inbakad fläskfilé - tror ni denna fyllningen funkar?