Inlägg från: gamla plum |Visa alla inlägg
  • gamla plum

Pojkvän som sover över

Min dotter har flyttat hem till mig efter ha bott hos sin pappa i något år. Innan det bodde hon hos sin dåvarande kille.
    Nu har hon en ny pojkvän som hon vill ska sova här flera ggr i veckan. Vilket han fått. Men nu har min sambo tröttnat på detta och vi tycker att det räcker med fredag lördag och en veckodag.

Hon tycker att hon blir orättvist behandlad. Hon är 19 år och tycker vi behandlar henne som 13 när hon inte får som hon vill.

Min fråga är hur ofta låter ni era barns pojk/flickvän sova över i den åldern

Tacksam för svar då ungdomarna menar på att ALLA andra får.

• Svar på tråden Pojkvän som sover över
  • gamla plum

Vi har pratat om detta men då beter hon sig som om hon är 13. Springer iväg och tjuter.
    Vi har väldigt lyhört hemma och dom går och lägger sig vid typ 2 på natten. Skillnad om dom gick i säng vid typ 23.30
    Men man vaknar flera ggr per natt för att dom tappar saker eller springer i trappen

• gamla plum
    LillaZ skrev 2009-03-15 16:52:38 följande:
    Hon är utan tvekan gammal nog att bestämma själv hur ofta hon vill sova med sin pojkvän. Men hon bor hos er och ni kanske tycker att det är jobbigt att hela tiden ha en "främmande" person där. Detta måste hon ju respektera, men det handlar inte ett dugg om hennes ålder och vad hon "får" eller "inte får" för er. Hon är myndig och får göra vad hon vill, men hon ska respektera reglerna som ni har hos er. Passar det inte så får hon väl flytta. (Nu låter jag hård, men ville bara visa hur jag menar).
    Ja det är precis det jag menar. Det handlar inte om hennes ålder. Jag va nog inte tydlig där. Det handlar om våra regler som hon tycker är orättvisa. Hon menar att hon betalar hemma och då ska hon få ha honom där när hon vill.

Dom sover hos honom oxå men han har liknande regler hemma och då verkar det som att jag och min sambo ska ställa upp hennes villkor.
  • gamla plum
    Larissa skrev 2009-03-15 16:55:22 följande:
    Jag är 18 och jag skulle aldrig ha tvingat mina föräldrar att ha någon boende hos sig som de inte ville. Då jag hade pojkvän kom han och sov över kanske en gång varannan vecka, och jag sov över hos honom nån gång i månaden. Hon borde vara tacksam att ni tar emot honom överhuvudtaget anser jag, hon är myndig och hon bor i ert hem.
    Du verkar fatta vad det handlar om. Skönt att höra.
  • gamla plum
    Grenna skrev 2009-03-15 17:00:45 följande:
    Jag håller med din sambo och skulle också tyckt att det var jobbigt att ha någon "främmande" boende hos mig. Därmed inte sagt att jag inte gillar sönernas flickvänner - de är jättetrevliga.Helgerna tycker jag är ok men inte i veckorna. Vill de leva vuxenliv och vara sambo så är det dags att skaffa eget boende.
    Precis min mening. Sa till min dotter att det är kanske dags att flytta hemifrån och hon ringer sin pappa och säger att jag kastar ut henne. Hon förvränger allt jag säger till något negativt
  • gamla plum
    LillaZ skrev 2009-03-15 17:05:25 följande:
    Hahaha! Ja, jag tycker det är ett fräckt beteende. Klart hon kan bli arg och sur, men jag tycker inte att ni har några som helst skylldigheter jämtemot henne på den punkten. 3 nätter på en vecka är fullt tillräckligt, tycker jag.gamla plum skrev 2009-03-15 16:59:44 följande:
    Det är sju nätter i veckan och 3 av dessa ska dom sova på var sitt håll. Och det är en katastrof i hennes värld. Dessutom jobbar hon kväll ofta och då är det nätterna som dom ska umgås på och jag ska sova i rummet brevid. Det går liksom inte ihop. Men hon tycker att det gör väl inget och blir sur på min sambo som tycker att det är ännu jobbigare och kan säga ifrån. och hon tycker jag är mesig för att jag inte säger emot honom. Men han bor ju oxå här och måste få säga sitt även om det inte är hans dotter.
  • gamla plum

Vi bor i sthlm så det är inte lättaste att fixa eget boende, och hon jobbar på timme så har ju ingen stabil inkomst. Men det vore det bästa för alla parter.

• gamla plum

japp. det gäller attfå primadonnan att förstå detta oxå.

• gamla plum

Jag förstår oxå att hon vill vara med honom så mycket som möjligt.

Att sätta sig ner med henne tjänar ingenting till, det har vi försökt men hon går bara sin väg då vi är fasta vid vårt beslut.
    Han har fått sova hos oss flera ggr i veckan innan men det funkar inte för oss.
    Och dom försöker vara tysta, men det hörs ändå.

Jag tänkte att jag skulle sätta mig ner med båda två så att han oxå är med, så kanske det går in bättre i henne.

Hon är tyvärr väldigt bortskämd med att fått som hon vill för det mesta, och vi ställer upp på henne till 100 % och hon har fått det mesta som hon vill ha.
    Men så fort vi inte vill tillmötesgå hennes vilja så glömmer hon allt vi gjort och tycker att alla i hela världen är emot henne.

• gamla plum

Jag vill passa på att tacka för alla inlägg, det bevisar ju att jag inte är helt fel ute och absolut inte ensam om att känna så här.

Svar på tråden Pojkvän som sover över