Pojkvän som sover över
Även om jag tycker att 3 nätter borde vara mer än tillräckligt, så kan jag förstå att dottern blir vrång om ni lägger upp det som att hon ska anpassa sig- för hon känner sig förmodligen rätt överkörd då samtidigt som hon befinenr sig i en ålder då hon vill känna sig vuxen.
Jag tycker absolut att ni ska sätta er ned och prata igenom detta. Fundera på vari problemet ligger. Du säger att dottern betalar hemma, men om pojkvännen även ska bo där heltid bör ju det innebära en viss fördyring. Er boendekostnad fluktuerar knappast beroende på antalet som bor där, däremot kan ju matkostnader och kostnad för hygienprodukter skena iväg avsevärt när det tillkommer fler i hushållet.
Det låter dock som om kostnaderna inte är det stora problemet utan det faktum att ni inte kan sova. Kan ni komma överens om att de släcker ned vid 23.30 på veckodagarna? Samt att det sover halva veckan hos honom,k halva veckan hos er? Då blir det ju 3-4 dagar per vecka, ungefär det ni var ute efter från början.
Lägg fram det som ett problem som ni måste HJÄLPAS ÅT att lösas; istället för att berätta för henne hus hon sak göra. Det kan kännas betydligt mer motiverat om man fått vara med och bestämma själv.