Inlägg från: Motljus |Visa alla inlägg
  • Motljus

Pojkvän som sover över

Jag tycker de ska få sova ihop. Skaffa öronproppar om de råkar göra ljud av sig när du sover. Det är ju faktiskt hennes hem också, inte bara ert.

• Motljus

Jag och min sambo bodde hos min pappa varje dag under ca 3 års tid. Han klagade aldrig, såg oss som en del av familjen och vi har en otroligt bra relation nu.
    Skillnad är det med de andra föräldrarna som inte lät oss träffas utan skulle visa sin makt och styra och ställa. Relationen är inte särskilt bra kan jag säga.
    Det bästa du kan göra för att ha en bra relation till din dotter är att vara förstående och välkomnande.

Du har själv skaffat barn och visste mycket väl att de en dag skulle bli tonåringar. Till tonårslivet hör att träffa sin älskade och vara vaken på natten. Det går över.

• Motljus
    Post partum skrev 2009-03-16 21:07:56 följande:
    Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera detta, så jag ber på förhand om ursäkt för eventuella "grodor". Jag tycker att det låter som att du är så uppe i allt svårt du varit med om att det i princip inte finns plats för dottern och hennes känslor. Jag inser att detta säkert låter jättehårt och det är inte min avsikt att såra, jag vill bara framföra mitt perspektiv på det hela utifrån vad du berättat. Du har varit med om mycket jobbigt de senaste åren och du tycker att dottern borde vara tacksam för att du tapetserat och köpt en ny TV. Samtidigt har hon blivit dumpad, flyttat mellan exet, pappan och dig, haft konflikter med pappans nya, och vill antagligen helst av allt bo hemifrån även om hon inte kan det pga att det är svårt att få tag på egen lägenhet. Jag tycker som någon sa att det kanske vore en idé för någon av er att byta rum om den möjligheten finns, alternativt fundera över isoleringen. Är det så pass illa att ni retar er på om någon öppnar en SNUSDOSA på en ANNAN VÅNING känns det ju omöjligt att blidka er. Då kan man ju inte vända sig i sängen utan att någon går i taket.
    Håller med.
Svar på tråden Pojkvän som sover över