Inlägg från: ta vad som helst då |Visa alla inlägg
  • ta vad som helst då

Pojkvän som sover över

Håller med TS, det är lika lyhört hos oss, och som du säger det tappas saker (låter som om dom tappar möber ibland ) springs på toa, springs i trappan, som knarrar nåt hysteriskt.

Sen som så många skriver; varför bor hon hemma, är det inte dags att flytta hemifrån? Vet inte folk om att det är bostadsbrist?

Min dotter är 20 år och vill inget annat än flytta hemifrån, men hur? Det är ju inte bara till att TA en lägenhet,eller......

• ta vad som helst då

gamla plum skrev 2009-03-23 09:33:18 följande:

ta vad som helst då skrev 2009-03-23 00:47:12 följande:
    Va skönt att det finns någon med exakt samma problem som jag . Välter dom en läskflaska börjar man undra om tv:n ramlade i golvet. Sen kan hon inte gå i trappen utan måste då springa upp och ner. Jag vet inte vad dom tänkte 1973 när huset byggdes men att att göra rum med garderober som avskiljare är inte så smart ljudmässigt.
    Garderober som avskiljare???? Va lyxigt, vi har ingenting Vårat radhusliknande lägenhet byggdes på 90 talet, och jag tror dom hade råd med

papper som vägg........ Nä, jag vet , det är hopplöst, man vill ju att det ska funka så varje gång säger man,- men då MÅSTE ni vara tysta-

Oftast funkar det, men inte alltid. Nu har ju mina stora barn det så att dom delar rum, för tillfället) så när dom har sina killar med sig är det INTE kul!!!!!

Hade en regel förut att köket stänger tio och att det ska vara tyst halv elva
  • ta vad som helst då

gamla plum skrev 2009-03-23 11:14:38 följande:

ta vad som helst då skrev 2009-03-23 11:03:44 följande:
    Jag förstår inte vara det ska vara så viktigt att dom sover ihop varje kväll. Det skulle aldrig jag fått när jag va i den åldern om jag bodde hemma.Men det är som att dom ska leva vuxenliv även fast dom bor hemma.Jag har försökt att förklara för min dotter att in sinom tid kommer dom få bo ihop och kan sova i samma säng varje kväll. Men inte så länge hon bor hemma hos oss.Han får ju vara där varje helg fredag och lördag.
    Nä, alltså vi föräldrar ska hela tiden förstå vår ungdomar, dom vill sova ihop, annars är vi taskiga och dom blir sura. Men vi måste lära oss att säga ifrån, dom kommer över det om dom blir sura, dom kommer inte hata oss för resten av livet.

Här hos oss har det blivit så att jag oftast har sagt ja ,h-n kan sova över, men det har lixom blivit för mycket. Här kan mina ungdomar gå ut även på veckodagar, och då för att slippa ta sig hem själv på natten, så följer det oftast med nån hem.

Och ja, då vaknar man (om man ens har somnat Men va ska man göra, man vill inte dom ska ta sig hem själva på natten, och man kan ju inte säga -nej, du får inte gå ut- A jag brukar tänka att denna perioden är snart över (på både gott och ont)

och snart är man själv hemma, inga ljud, ingen musik som dunkar från rummen , ingen som ropar på en....... Faktiskt tråkigt det oxå, jag gillar när det är lite röj hemma (på dagarna då)
  • ta vad som helst då
    Lantani skrev 2009-03-23 11:42:08 följande:
    Jag träffade min sambo några månader efter jag fyllt 16, han var 21. När vi hade varit tillsammans ett tag så sov vi i princip med vrandra varje natt, utan kanske 2 nätter i månaden. Ibland hos mig och ibland hos honom och det funkade super.Hon är ju dessutom 19 och myndig.
    Fast det funkar ju inte hos alla, sen spelar det ju ingen roll att hon är 19 och myndig, man ska ju ta hänsyn. Det är bara det vi föräldrar vill.
Svar på tråden Pojkvän som sover över