• sol1

Barn växelvis och semester hur gör ni?

när barnen bodde varannan vecka hos mig så hade vi dem under 3 veckor i sträck varje sommar. varannan sommar fick jag välja veckor först å varannan bestämde pappan veckor först.
    har en kompis som alltid tar 4 veckor på raken å även dem väljer veckor varannan gång allt för att man ska slippa dela upp sin egen semester i små snuttar.

• sol1
    maddis72 skrev 2009-03-16 09:07:35 följande:
    sol1 och carro79:Har ni någon semester utan barnen?
    jag har antingen varit föräldraledig eller a-lös på somrarna så jag har ju ledigt även om barnen inte är hos mig. men skulle jag ha arbetat så tar jag ju semester när jag har barnen hos mig å så blir det kanske nån vecka som man är barnledig på semestern, men nu har jag ju en 3 åring med den man jag bor ihop med så helt barnledig blir jag ju aldrig. men jag vet att dem stora barnen som har en annan pappa han tar aldrig ledigt när han ska ha barnen utan han lägger sin semester när barnen är hos mig lite elakt gjort mot barnen tycker jag men men sån e han.
  • sol1

söta sotnos skrev 2009-03-16 16:44:11 följande:

Jag tycker barnen ska få bestämma =) de är ju faktist inga djur..
    vissa saker ska barn inte bestämma över hur barnen ska bo/vara på semestrar mm är en vuxen sak, som vuxna ska bestämma annars tar man inte barnen i vuxenvärlden för tidigt och det kan skada mer än det gör nytta.
Svar på tråden Barn växelvis och semester hur gör ni?