Öppen 2cm, hur lång tid tog resten för er?
Hej!
Jag är bubblande lycklig. Har precis kommit hem från ett pitstopp på förlossningen. Min slempropp gick igår förmiddag vid 12tiden, var lite osäker på om det var det som hände, men fick det bekräftat av barnmorskan nyss;) Började få lite mer regelbundna värkar i samband med det, vid 6tiden igårkväll så hade jag regelbundna värkar m 10 min mellanrum. Detta eskalerade till var 5e minut vid 10tiden. Sen har det hållit sig där nånstans under natten (har varit alldeles för spännande för att kunna somna). Vi åkte in till förlossningen kl.4.30 efter tel.samtal m barnmorska. Då min sambo jobbar 12 mil hemifrån ville jag gärna veta om vi kommit nån vart, för att kunna bestämma om han skulle åka iväg och jobba eller ej. Dröm om min glädje när barnmorskan uttrycker "nu känner jag bebisens huvud med fingret" :) Jag var öppen ca 2cm. Frågade hur lång tid hon trodde att det skulle ta, hon tyckte att min sambo kunde stanna hemma från jobbet. Jag frågade om det inte kunde ta flera dagar, men hon trodde att det nog skulle gå relativt fort, och inte alls ta flera dar "det brukar gå rätt fort för er yngre tjejer". Pirrigt och grymt spännande! (Till saken kanske hör att jag ätit bricanyl i åtta veckor för att motverka förtidigt värkarbete, slutade m de pillren i torsdags.. kan ju ha betydelse för varför hon tror att det kommer gå relativt fort också.. vet inte? Några förslag?)
Har för mig att jag läst om vissa som varit öppna 2cm flera veckor? Vill jättegärna höra hur det var för fler! Oavsett om det gick relativt fort eller långsamt! Jag är laddad till max om det blir förlossning inom kort.. ska bara försöka sova lite nu ifall det blir mer intensivt framåt förmiddan:)
Åååhh.. jag kanske får bebis snart! Va tror vi?