• Anonym

ringtestet

Vet ej var jag ska lägga denna frågan...
    hur många har gjort ringtestet å att det stämt?? jag har på känn att jag är gravid men har inte testat än då det är lite för tidigt, men enligt det här "ringtestet" så är jag gravid... är så spänd på om det stämmer, å det visar även på att det är en flicka... å testet visar att jag har två killar innan (vilket stämmer)... jag tror ju lite på sånt här, men det vore kul att höra om era erfarenheter..

• Svar på tråden ringtestet
  • Anonym (hm...)

Ursäkta frågan...men vad är "ringtest"..?
    Hur gör man det..?

• Anonym

Om man redan vet om att man är gravid så ska man hålla en ring i ett hårstrå över magen. Om ringen då börjar pendla så är det en pojke i magen men om den börjar snurra är det en flicka... Så detta är ju alltså inget vetenskapligt, men jag vet att det stämt för många... men min fråga är mest om man även kan se om man är gravid (innan man gjort ett positivt test) alltså mer som en lite kul grej... (fast jag tror ändå lite på det)

• Anonym (hm...)

Aha.!.väntar med spänning o hoppas att någon kan svara.

• Ziitoo

Vi gjorde ringtestet och det visade att det skulle ligga en pöjk i maggen men ut kom en tös så för oss stämde det inte.

♥ 4 mars klockan 06.18 så föddes vår underbara dotter Isabell ♥
  • Linchik80

Måste det vara ett hårstrå??

• scooby
    Anonym skrev 2009-03-16 19:48:24 följande:
    Om man redan vet om att man är gravid så ska man hålla en ring i ett hårstrå över magen. Om ringen då börjar pendla så är det en pojke i magen men om den börjar snurra är det en flicka... Så detta är ju alltså inget vetenskapligt, men jag vet att det stämt för många... men min fråga är mest om man även kan se om man är gravid (innan man gjort ett positivt test) alltså mer som en lite kul grej... (fast jag tror ändå lite på det)
    Vad jag vet så kan man inte se om man är gravid. Jag har gjort det både när jag varit gravid och när jag inte varit det. När jag varit gravid har det stämt båda gångerna! När jag inte varit gravid har ringen visat på en kille och två flickor - förmodar att den visar vad jag ska få, hur många barn och vilka kön...
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • scooby
    Linchik80 skrev 2009-03-17 13:18:39 följande:
    Måste det vara ett hårstrå??
    Nej, jag har använt sytråd, halskedja mm. Har alltid visat samma
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • thatgirl

Har stämt för mig båda gångerna.. ringen har snurrat varje gång och jag provade många gånger under graviditeterna.. har två flickor

• Anonym (flingan)

Jag kör stenhårt på ringtestet, hos bekanta, gamla lärare, andra, vänner osv... Det har ALDRIG aldrig aldrig visat fel. Jag kan se genom ringtestet om någon är gravid, då den snurrar/pendlar nå så enormt mycket mer. Men kom ihåg att man även ser ev missfall och aborter!!!

• zera

För mig har det stämt alla tre gångerna så jag tror absolut på det :D

• thatgirl

Gjorde nyss ett ringtest för att se vad det visade på nummer 3 som är i magen.. en pojke, så vi får se om det stämmer denna gång också =)

• Nayeli

Jag har testat mest för skoj skull. Jag vet ju att det inte funkar men testade ändå. Tror den visade pojke båda gångerna. jag har en pojk och en flicka

• Hansebasse

Jag har gjort ringtestet 3 ggr hittills under graviditeten.. och om man säger såhär, ringtestet har visat samma kön varje gång, men ultraljuden något annat.. så jag väljer nog att tro på ultraljud:)

• My family and I
    Hansebasse skrev 2009-03-26 15:04:55 följande:
    Jag har gjort ringtestet 3 ggr hittills under graviditeten.. och om man säger såhär, ringtestet har visat samma kön varje gång, men ultraljuden något annat.. så jag väljer nog att tro på ultraljud:)
    hmm var inte allt för säker på det...Jag gjorde ul och fick reda på att jag skulle fått en tös...men ut kom en kille..

Jag gjorde precis ringtestet och det visade att pyret i magen skulle vara en tjej..spännande att se om det stämmer.. (hade dock hoppats på en pojke till...tihi)
    Stolt mamma till Leon född 001124 och Wyatt född 070114, Bf 091130
  • Hansebasse

My family and I skrev 2009-04-12 23:40:54 följande:

hmm var inte allt för säker på det...Jag gjorde ul och fick reda på att jag skulle fått en tös...men ut kom en kille.. Jag gjorde precis ringtestet och det visade att pyret i magen skulle vara en tjej..spännande att se om det stämmer.. (hade dock hoppats på en pojke till...tihi)
    Ne 100 % säker kan man aldrig va :) Men jag har gjort både KUB och flertal ultraljud som säger samma sak allihoppa.. så det ska mycket till för att det ska visa sig vara nåt annat :)
    Gjorde dock ett till ringtest efter jag skrivit här senast, då visade det nåt helt annat, dvs det jag troligtvis SKA få :) (Sen om det beror på att man omedvetet fixade till svävandet rätt är ju en annan femma)
  • My family and I
    Hansebasse skrev 2009-04-12 23:47:06 följande:
    My family and I skrev 2009-04-12 23:40:54 följande: Ne 100 % säker kan man aldrig va :) Men jag har gjort både KUB och flertal ultraljud som säger samma sak allihoppa.. så det ska mycket till för att det ska visa sig vara nåt annat :)Gjorde dock ett till ringtest efter jag skrivit här senast, då visade det nåt helt annat, dvs det jag troligtvis SKA få :) (Sen om det beror på att man omedvetet fixade till svävandet rätt är ju en annan femma)
    haha nej det är sant...kan vara en stark vilja också..hehe
    Grattis och lycka till.
  • OHs mamma

Jag gjorde ringtestet bara på skoj nu, står i valet och kvalet om jag är gravid eller inte. Fick "mens" igår men den är inte alls som den var förr, är nu i och för sig första mensen efter Cerazette men ändå.

Ringen snurrade i alla fall rätt ordentligt, betyder det att kommande barn blir en flicka eller är jag gravid nu och bär på en flicka? Eller är detta bara nonsens?

• My family and I
    FrökenSara skrev 2009-04-13 11:14:15 följande:
    Jag gjorde ringtestet bara på skoj nu, står i valet och kvalet om jag är gravid eller inte. Fick "mens" igår men den är inte alls som den var förr, är nu i och för sig första mensen efter Cerazette men ändå.Ringen snurrade i alla fall rätt ordentligt, betyder det att kommande barn blir en flicka eller är jag gravid nu och bär på en flicka? Eller är detta bara nonsens?
    mkt bra fråga...kan betyda både ock, men snurrar denär det en pojke...
  • OHs mamma

Jag är inte gravid, tog ett test igår. Nu är det bara att vänta in nästa ÄL. Jaså, är det en pojke om det snurrar?

Efter att jag skrev här gjorde jag ringtestet igen och höll kvar den lite längre, efter ett tag slutade den snurra och började pendla. Så kanske jag får en av varje i framtiden!

• Anonym

hur kan man se om man är gravid med ringtestet?
    för den snurrar väl eller pendlar väl jämt?

Svar på tråden ringtestet