• Alexandra84

Hjälp med musik till begravning.

Snälla finns det någon dom kan komma med förslag om musik att ha på begravning?
    Det är min svägerska som ska begravas, och vi vet verkligen inte vad man ska kunna välja för musik till hennes dag... hon var endast 38år så vanliga psalmer känns inte som att det "funkar".

Skulle vara evigt tacksam om någon kunde ge förslag.

~*~ Lycklig mamma till Hampus 051002, Julia 070905 och William Bf 090409~*~
  • Svar på tråden Hjälp med musik till begravning.
  • NiXxI

Beklagar verkligen er förlust först och främst.

Hade hon ingen favoritmusik? Någon särskilld låt som får er att tänka på just henne? Fundera tillsammans och prata tillsammans om vilka låtar ni kan tänka er.

• Alexandra84

Tack.

Dom låtar vi kommit på som hon gillar känns inte som att det passar på begravningen... det var bland annat pet shop boys, mikael jackson, och lite såpn musik...

• speed

No air med Jordan sparks/chris brown

• hic sunt leones

Bör det vara låtar där texten passar, eller funkar det om de är fina ändå...
    En kompis till mig har proklamerat Stings "Fields of gold" som sin begravningslåt. "Himlen" med Ratata är fin. "Tears in heaven" med Eric Clapton.

• Lolalee

beklagar bortgången.. en låt som är riktigt vacker är over the rainbow - jason castro han har len vacker röst och sjunger till sin ukkelele.. sök på jason castro på youtube så kan du lyssna.. hoppas ni finner det ni söker..kram.

• Anonym (LovedOnesLost)

Smokie - Can't cry hard enough
    Within Temptation - Our Farewell (Underbar)
    Enya - Only time
    Art Garfunkel - Bright eyes
    Celine Dion - My heart will go on (kanske känns "för mycket" dock)

Var på en begravning där de spelade Mio min Mio på orgel, och det var väldigt fint och stämningsfullt.
    En annan fin instrumental låt man kan spela är Rebel heart med The Corrs. Men den är lite gladare i tonerna, och passar nog i sådana fall bäst emot slutet när alla ska gå ut. (Var personen vi begravde som begärde den för att han ville att alla skulle känna att han var lycklig, vart han än var, och ville att vi också skulle vara det.)

Jag beklagar sorgen.

• Anonym (LovedOnesLost)

Kom på en till.

Wishing you were somehow here again (Från The Phantom of the Opera)

• Alexandra84

Tack så jättemycket för alla bra förslag!
    Uppskatar verkligen er hjälp.

Svar på tråden Hjälp med musik till begravning.