• Shea 1

Vad kostar besiktning av hus?

Vi ska titta på ett hus som har friskrivningsklausul (ett dödsbo). Jag har förstått att man då, förutom en vanlig besiktning, även bör kontrollera vvs, el, göra radonmätning mm. Hur mycket kostar alla dessa kontroller? Vem kontaktar man?

• Svar på tråden Vad kostar besiktning av hus?
  • annroll

Hmm.. vi betala 10 lax för en besiktningsman, men kanske han bara utförde standard saker.. Men däremot tror jag mäklaren gjorde de andra...

• Ina78

8000:- betalade vi för en månad sen när vårt hus besiktigades

• Felidae

Vi betalde nyss ca 7000 kr för en standardbesiktning his Anticimex. Vad de andra kontrollerna kostar har jag ingen aning om tyvärr.

• Mian m 7

Vi betalade 5900 för besiktning av vårat hus.Kolla gula sidorna efter besiktningsman.Ringde först anticimex som ville ha 11500!!!!!Så det är värt att kolla priserna och vad som ingår.Lycka Till:0)

• Shea 1

Tack för era svar. Nu är huset (fast ett annat än det i ts) besiktat. Vi valde Anticimex, nivå 2. Det kostade 8500, men nivå 2 är med provborrning för fuktmätning av syll. Detta visade sig vara en god idé eftersom syllen hade för hög fukthalt. Nu har säljaren gått med på att byta hela syllen samt lägga in ett Platongolv, något som förmodligen skulle ha kostat oss mellan 200 och 400.ooo kr. I den jämförelsen är 8500 rätt lite!
    Har förstått att det är viktigt att borra när det gäller 60-70-tals hus med platta på mark.

Svar på tråden Vad kostar besiktning av hus?