• Anglatuss

Hårväxt, tappar hår och torr hud!

Jag har fått en sån torr hud..
    Tappar mkt hår på huvudet medans håret på benen blitt mörkare och jag är ludnare på magen! *pustar*

Vart ska de här sluta?
    Köpte en dyr hudkräm från apoteket som knappt hjälper, hela jag kliar..
    finns de nå andra bra tips?

• Svar på tråden Hårväxt, tappar hår och torr hud!
  • Jodi

Njut det är slut om 9 månader

Finns det inte skrock i det?
    Om det är en flicka eller pojke, hmm kommer inte ihåg riktigt

• Anglatuss

Jodi
    Skrocken säger så här:
    En flicka - själ mammans skönhet..

finnar, stripigt, flottigt hår, man ser ut som nått katten släpat in alltså
    och ah, skulle jag ha en liten tös där inne i magen så stämmer skrocken in på mig

• LilleKylle

Jag tappade också mycket hår under första perioden, men nu under 2 och 3 så är håret starkt, glansigt och tjockt. Så det har en övergång på dig med tror jag.
    Äter du tillräckligt med vitaminer? Växer dina naglar som de ska t.ex? Man kan se det på hår o naglar om man har vitaminbrist.
    Ludna ben har jag med och lite mer fjun på magen... =)

• Fru Indosaurie

fråga på apoteket eller hälsokost om hudkrämer du kan använda. Åhléns har ju bra utbud annars.
    Du har ju ändå en bebis i magen, man får nog stå ut med olika krämpor! =)

• Anglatuss

Lillekyle
    Naglarna är de inge fel med dom växer som de ska

äter vitamineralkvinna för gravida, ammande och fertila så vitaminer borde jag få i mig + att jag äter frukt och grönsaker ofta

• LilleKylle

Anglatuss: då ska du se att det bara är en omställning för kroppen till att bli gravid, det är säkert därför du tappar hår.

• Anglatuss

aH får hoppas de, varje gång jag borstar håret så får jag massa hår så varje morgon, kväll kan jag göra mitt eget lilla skatbo, konstigt att man kan ha så mkt hår på skallen hehe

• Jodi

En liten flicka, mysigt

Då borde jag vänta en liten pojke

Vi får se hur det blir , inte viktigt men roligt att spekulera i

• Anglatuss

haha ja
    men men, visar sig, får kämpa på med mina hudkrämer, kom på att ett bra tips emot torrhud är babyolja efter man ha duschat ska köpa å testa sånt...

nu måste jag tvätta håret.. *urk*

• LilleKylle

anglatuss: mycket balsam!! flera ggr efter varandra!! brukar hjälpa på torrt o livlöst hår =)

Svar på tråden Hårväxt, tappar hår och torr hud!