Inlägg från: mimmi 1 |Visa alla inlägg
  • mimmi 1

Testat spikmatta?

jag har beställt en shakti-matta, den kommer nog i morgon.. hoppas....
    jag har bara hört lovord om den... de som jag känner som har en, är helt lyriska, de mår bättre, sover bättre, har mindre ont osv... så det ska bli jätteintressant att prova

• mimmi 1

Jag har fått min shakti-matta nu.... min man som skrattade åt mej när jag talade om att jag beställt den.. han var den första som provade den... påpekade att han inte trodde att jag skulle klara av att ligga på den, eftersom den är väldigt vass, och gjorde tydligen ont... men efter ett litet tag sa han, att ja kanske du klarar av det, nu gör det bara gött....

sonen som är 18 låg på den efter att han kommit hem från gymmet, och han gillade upplevelsen, även om han åxå tyckte det gjorde ont i början...

och jag... hehe.. jag började lite lätt med fötterna i går kväll, satt i soffan, och vilade fötterna på spikmattan.. det var så otroligt skönt, jag är så öm under fötterna på kvällarna, och det blev mycke bättre, ... och snart ska jag provligga på den....

• mimmi 1
    ... hellre en avslappnad och stressfri fru, än en gnällspik som har ont överallt??

du kan ju be henne lite snällt att ligga på spikmattan innan hon SKA sova?
  • mimmi 1

nu har jag provat den.. och hur ska jag beskriva? det gjorde inte så ont som jag hade förberett mej på, men det gjorde mer ont efter ett tag... den där varma känslan infann sej inte riktigt... och det kändes som om ena skulderbladet var ivägen på nåt sätt för där gjorde det ont...

hela ryggen var knallröd efteråt, Men jag ska ligga på den i kväll igen, och jag har stora förväntningar faktiskt!

• mimmi 1

jag frågade en bekant, som säljer de båda varianterna i sin fitness butik,(jag visste inte att han sålde dom när jag beställde min från bodystore)

han säljer ju båda, och har provat båda och han säger så här:

den svenska, som är av plast, helt å hållet, passar bra på en arbetsplats, man behöver inte ligga naken på den, utan det går utmärkt med en t-shirt på..och den är lätt att spola av. medan shakti-mattan är mer för hemmabruk, du ligger på den helst innan sänggåendet på kvällen, detta för optimal avslappning... den har 6000 piggar totalt, medan det på den svenska är längre mellan piggarna, och den har bara 600 ungefär...

Den svenska är en efterapning av den indiska shakti mattan, och kan inte se likadan ut pga. patent osv.

shaktimattan är mjukare och mer följsam, du kan tex lägga en kudde under, för att få upp den i nacken, medan den svenska är stelare, och svårare att forma, även om den går att bygga i lite olika formationer...

kontentan är väl att shakti-mattan är att föredra, MEN jag påstår inte att den svenska är dålig.. svårt val? aftonbladet eller expressen?

• mimmi 1
    Markisa skrev 2009-03-22 20:37:43 följande:
    Blir sugen på att köpa mig en shaktimattan nu efter att ha läst alla inlägg. Var inne på att göra det för ett år sedan men det blev aldrig av. Har egentligen inga problem med hälsan eller sömnsvårigheter (ppp) men det låter så kul. Idag såg jag dessutom att vår lokala hälsokost säljer såna mattor för 599 kr plus att jag har en kupong på 15% :) Funderar på att slå till :)
    ja, gör det... det blir ju ett bra pris också... jag tror inte att du ångrar dej
  • mimmi 1
    Judy skrev 2009-03-22 22:00:13 följande:
    Jag gillar inte vår! Usch det gjorde bara ont och var väldigt obehagligt att känna pulsen i hela kroppen så starkt. Nej inget för mig! Men däremot använder min sambo den då och då. Han tycker att den är skön och avslappnande.
    har du provat mer än en gång? första gången är ju ingen större hit, det ska erkännas... men efter andra gången kändes det annorlunda, och nu längtar jag efter den ge den en till chans!!

vilken matta har ni? är det en shakti-matta, eller den svenska av plast?
  • mimmi 1

? jag hänger inte med! eller är det nåt internt skämt?
    Det är väl inte så konstigt att det gör mer ont att ligga på spikmattan om man har mycket spänningar i kroppen? och är man lite ihärdig, och inte ger upp med en gång, så känns det bättre, och man får hjälp av spikmattan... så är det ju

• mimmi 1

Jag köper också!! om nån vill sälja.... jag har massor med vänner som är intresserade!

angående smärtan, så är det nog faktiskt så, att ju mer ont man upplever att ligga på mattan, desto mer behöver man den! för har man mycket "skit" i kroppen, och mycket muskelspänningar etc. så känns det värre....

min "oförstörda" son, känner det bara som ett pirr... han är bara 18 år, och har inte hunnit lagra så mycket slaggpridukter och annat....

min man tycker det gör jätteont, men härdar... han har många år av rygg o nackproblem...

själv längtar jag till sänggåendet, så jag kan njuta en stund på shakti-mattan

Svar på tråden Testat spikmatta?