Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Testat spikmatta?

Efter att ha läst i tråden är jag så nyfiken på att testa, både jag och sambon har mycket problem med spända muskler och värk i ryggen, så det verkar ju som att en spikmatta skulle vara något. Var är det bäst att köpa en?

• Fluffguf

Jag föll för grupptrycket här i tråden och köpte en Jag testade första gången igår, det var skönt men jag hade absolut ingen ro att ligga stilla på den så rastlös som jag är, jag fick börja med bara några minuter. Sen fick jag en läskig känsla av att den fastnade i ryggen och skulle riva av hela huden om jag rörde mig
    Jag tyckte att det var skönast i ansiktet, jag har varit jättespänd där och idag känns det mycket bättre.

• Fluffguf
    mimmi 1 skrev 2009-04-22 22:38:41 följande:
    om jag har den från koersryggen och upp mot nacken, så gör den inte ont, och jag somnar på den... från början hade jag vissa punkter som det gjorde ont på, men det försvann efter ett tag... under rumpan däremot,,, men nu börjar det kännas bättre även där efter 5 gånger ungefär, med jättesmärtor när jag hade den under rumpan, så känns det riktigt behagligt, utom när man ska därifrån!!! då känns det som mattan sitter fast i fläsket och DÅ gör det ont...
    Jag får också känslan av att den fastnar när jag sätter mig upp, det är verkligen inte skönt! Jag har inte klarat att ha den under hela ryggen samtidigt, det gör för ont när jag sätter mig upp, plus att det känns obehagligt att ligga så stilla.
    Jag har testat med att ha den först på övre delen av ryggen och upp under huvudet, och sedan på korsryggen, det funkar bra, så jag hoppas att jag ska vänja mig vid den läskiga känslan snart
  • Fluffguf
    mimmi 1 skrev 2009-04-22 23:07:36 följande:
    ja, det gör du helt säkert.... att det gör ont beror mest troligt på att man har så mycket nerver, och spänningar i kroppen, och ju mer man behöver spikmattan, desto ondare gör det... efter ett tag, när man behandlat sej, och blodgenomströmmningen gjort sitt, så har spänningarna minskat, och man får mindre ont...
    Ja, så är det säkert, jag har haft mycket värk i ryggen i många år! Men det känns redan bättre att ligga på mattan Och jag har sovit väldigt bra några nätter, jag har haft mycket problem med sömnen, så allt som kan hjälpa är ju bra
  • Fluffguf
    M Hellin skrev 2009-05-22 16:00:54 följande:
    Någon med fibromyalgi som har matta? Känner inte riktigt motivationen att plöja 32 sidor, berätta isåfall gärna vilke effekter de haft på er, funderar på om min mor ska få en på morsdag nämligen.
    Min mamma har också fibromyalgi, och hon mår bra av att ligga på mattan, så jag skulle satsa på en sån om jag var du
  • Fluffguf
    teddybjörnen fredriksson skrev 2009-06-01 18:30:16 följande:
    Mrs CkE, ja det kanske inte spelar så stor roll om det är placeboeffekten eller inte så länge folk tycker sig må bättre. Är personligen lite tveksam till alla mirakelkurer som kommer och går i trender. Kommer ihåg de magnetiska armbanden på 90talet... Men lycka till och njut av era spikmattor.
    Jag är också tveksam till såna saker, men eftersom det verkar totalt logiskt att spikmattan ska fungera så tror jag på det. Det är ju inte speciellt konstigt att tänka sig att den ökar blodcirkulationen, och att det har liknande effekt som tex massage.
Svar på tråden Testat spikmatta?