Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

Testat spikmatta?

Jag har en gron......kommer inte ihag vad den heter, men den e bra. Mina foraldrar skikade den hit till mig i Usa fran Svea, o vi gillar den skarpt.

• Hjartesjalen
    Gosevännen skrev 2009-04-20 19:48:25 följande:
    Min syster har en Shaktimatta, och den tycker jag är bra! Enda minuset är att man måste vara naken, åtminstone för oss har det inte funkat ens med en tunn skjorta emellan. Naken = kallt om du inte ligger under täcket! Själv köpte jag en grön spikmatta (spikmattan.se) för med den kan man ha kläder på, och jag tror att det är betydligt effektivare än shaktimattan.MEN, jag har problem med svanken och nacken, har skolios, och mattan passade mig inte alls!Den är så hård, så jag kunde inte få till en lagom rundning vid varken svanken eller nacken, så den hjälpte mig inte.Shaktimattan är mjukare och mer lätthanterlig, så med den kan jag sätta ex. händerna under mattan just vid svanken, och så får jag "spikarna" att röra huden just där jag behöver.Spikmattan tror jag däremot är mer hygienisk då den bara är att skölja av, lite jobbigare med shaktimattan som ju har tyg, och tar längre tid att torka.
    ja just det, spikmattan e det jag har!
  • Hjartesjalen

Gosevannen, jag tror inte du beh ha mattan exakt dar du har problemet, sa som med din rygg, utan det ska funka anda, med olika smarta man har i kroppen pga endorfiner som kroppen slapper ut for att det ger smarta med att ligga pa mattan.

Jag har ocksa ryggproblem o nacken, men jag sitter ofta pa den o lagger den pa golvet o satter bada fotterna pa, funkar kanon. Ett tips bara....

• Hjartesjalen

2Barns Mamma skrev 2009-04-21 09:34:59 följande:

jasså! jag har hjärtproblem varför kan inte jag ligga på min matta?
    Visst satter den igang blodcirkulationen, men syftet med dessa mattor ar: du som har olika typer av smarta i kroppen vill hoja din smarttolernas, da man ligger pa mattan kanner man smarta, mer i borjan av anvandandet, samt beroende pa vad man har emellan, man kanner mer tex om man ligger naken o mindre smarta med en handduk emellan.

Sa, syftet med detta e att genom att man kanner smarta, sa satter kroppen igang att pumpa ut kroppens egna endorfiner = kroppens eget morfin, o det gor av vi blir mer smarttaliga o pa sa satt kan handskas med smartan vi bar pa. Sedan att blodcirkulationen kommer igan o den trycker pa vissa acupunktur punkter o ger fritt flode i kroppen e bara ett stort +!
  • Hjartesjalen

2Barns Mamma skrev 2009-04-22 18:14:52 följande:

ja,, jag använder min varje kväll... men jag har ju hjärtfel.. men jag klarar att träna osv. så jag tror inte att det är någon fara!
    Jag tror absolut inte det e nan fara for dig att anvanda spikmattan, o mar du bara bra av det sa kanner du sjalv vd du tal. Det beror ju saklart vad for fel pa hjartat man har men om du kan trana osv sa funkar sakert mattan ocksa.
Svar på tråden Testat spikmatta?