Inlägg från: Nennis |Visa alla inlägg
  • Nennis

Testat spikmatta?

Har låntat mammas shaktimatta o har använt den två gånger (kvällarna efter varandra). Tycker det gjorde fruktansvärt ont, nästan värre andra gången. Tror ni jag bör hoppa över att använda den någon kväll för att vila ryggen (den var helt prickig o öm långt efter) eller ska jag "vänja" ryggen genom att använda den varje kväll? Har inte kännt några direkta effekter ännu, blev avslappnad efter ca 15-20 min. HUr många gånger tycker ni behövdes för at tni skulle tycka den var skön att ligga på?

• Nennis

mimmi 1 skrev 2009-04-22 22:38:41 följande:

om jag har den från koersryggen och upp mot nacken, så gör den inte ont, och jag somnar på den... från början hade jag vissa punkter som det gjorde ont på, men det försvann efter ett tag... under rumpan däremot,,, men nu börjar det kännas bättre även där efter 5 gånger ungefär, med jättesmärtor när jag hade den under rumpan, så känns det riktigt behagligt, utom när man ska därifrån!!! då känns det som mattan sitter fast i fläsket och DÅ gör det ont...
    Just precis!!! Under rumpan gör det helt vansinnigt ont och det värsta av allt är när man ska resa sig upp!!! Håller med om att det känns som att den sitter fast i ryggfläsket! Någon som har "resa sig upp från mattan-tips"?!
  • Nennis

PS Jag ammar, bör jag undvika att ligga på mattan då? Tänkte på slaggprodukter o dyl. Fast å andra sidan har jag aldrig hört att man ska undvika massage om man ammar, däremot inte göra detox o dyl men det är ju lite annorlunda förstås...

• Nennis

Ny fråga från mig: Jag har vääälidga humörsvängningar, är det någon som har haft det o märkt att de blivit bättre (eller helt upphört kanske) vid regelbunden använding av spikmattan?

Vipera: Skönt att du blivit frisk! Tror också man kan "äta sig frisk" (eller sjuk) och att man bör ta tillvara på kunskap från förr. Har du läst något av Sanna Ehdin?

Svar på tråden Testat spikmatta?