Inlägg från: 02Smulan |Visa alla inlägg
  • 02Smulan

Testat spikmatta?

Einstein skrev 2009-04-12 09:50:41 följande:
    Det är säkert mattan, jag känner att jag inte suttit på den i samma omfattning som jag legat på den. Det spänner och gör ont i den regionen. Jag måste helt enkelt försöka stå ut lite längre nästa gång. Fast om en vecka ska jag till en sjukgymnast och få lite balansbollsövningar för den regionen med, hoppas att det kommer att hjälpa.
    Hej Ein, så du är också spikmatte-användare?!
    Jag me, fast nu har jag inte använt den på ett par veckor...
  • 02Smulan

2Barns Mamma skrev 2009-04-16 09:06:04 följande:

ja dom kostar så i butikerna... hälsokosten har 680kr... svindyrt.. jag beställde min på nätet för 599:-
    80 kr skillnad är ju inte supermkt ändå... Är ofta en frakt man får betala om man beställer också.
    Dock kan jag tipsa om att det finns många auktioner på tradera där det säljs spikmattor.
    Kolla bara så det är "äkta" mattor!
    Jag satt o budade några dagar men ledsnade tillslut och köpte min på stan.
  • 02Smulan

Vipera: Ja visst kan det bli vissa pseudoeffekter, men som du säger, så länge det är bra grejer spelar det ju mindre roll
    Drömmarna kopplar jag ihop med att du läser de där böckerna just nu, jag drömmer ofta mycket livligare när jag läser fantasy och dylikt.
    Men vem vet, kanske mattan har ett finger med i spelet?? För att man är extra avslappnad eller nåt....

• 02Smulan

lavande de provence skrev 2009-05-27 17:53:26 följande:

jag har en som heter Shakti grön,kan man ligga på den om man är förkyld,typ ont i halsen,snuvi?
    Ja det är en vanlig shaktimatta alltså... menar du om du kan ligga på den för att bli frisk eller om du bör undvika den när du är sjuk?
  • 02Smulan

Äh inte tror jag det skadar att ligga på mattan då, den ökar ju flödet i kroppen och frigör endorfiner.
    Jag är ingen expert men det är vad jag tror iallafall. Får man ondare än vanligt så kan man ju skippa det, man är ju ofta mer öm i kroppen när man är sjuk.

• 02Smulan

mimmi 1 skrev 2009-06-06 20:30:02 följande:

på Bodystore kostar den 549:- ingen frakt på order över 500....kommer på några dagar...
    Jo, därför jag sa NÄSTAN överallt
  • 02Smulan
    Evenstar skrev 2009-06-06 20:56:38 följande:
    Jag har en orange shakit och är supernöjd!Ligger på den en stund varje dag. Bra i kombination med Yoga eller efter ett träningspass.
    Hej Evenstar! Letade just fram de där diettipsen du gav mig för längesen!
    Kan säga att jag inte har fått ordning på mina "problem" än...!!

Jag har också börjat ligga på min matta nästan dagligen för att få ordning på min spända spända rygg och min spänningshuvudvärk...
  • 02Smulan
    Evenstar skrev 2009-06-07 12:01:27 följande:
    Vad kul att höra ifrån dig!Vad är det som inte funkar för dig?
    Kosten o träningen delvis, eller ja jag försöker göra "rätt" men går snarare upp i vikt än ner.... Får leta upp er tråd igen o prata där, lite ot här
  • 02Smulan

Ah nu har jag efter träning och dusch haft en halvtimmas avslappning på mattan!
    Lyssnar på avslappnings-MP3 och relaxar...

• 02Smulan
    Angelica77 skrev 2009-06-08 19:35:51 följande:
    Är det bara till ryggens punkter man kan använda mattan eller funkar det tex att lägga vaderna eller fötterna om man är väldigt trött i benen o ont??
    Det går att använda överallt, men man har tydligen flest "punkter" på ryggen.
    Men folk har pratat om fötter, ansikte, rumpa mm så bara att testa på!
  • 02Smulan
    ALisaE skrev 2009-06-09 10:45:14 följande:
    Fast det har inte alls tagit ont när jag legat på mattan och fått den känslan, det har bara varit skönt att ligga på den. Fast det kanske har nåt med att blodcirkulationen ökar eller nånting. Oavsett vad det är så är det riktigt obehagligt. I förrgår hade jag så, jag kunde inte hålla armarna stilla utan fick röra på dom hela tiden. Efter en stund så slutade det. Det känns ungefär som när man är riktigt riktigt trött, men inte får somna, och det bara kryper i kroppen så man måste röra på sig. Kanske lite konstig förklaring
    Jag har också känt sådär ett par gånger, fast mera i benen...
Svar på tråden Testat spikmatta?