• Boel1

Testat spikmatta?

Funderar på att köpa matta ikväll! Ska på massage till en som har mattor - "svenska spikmattan" tror jag den heter. Någon som har köpt den?

• Boel1

Jag blev så sugen på att prova direkt så jag köpte svenska spikmattan, men jag fick ju massage igår så jag tordes inte prova spikmattan efter den behandlingen. Men det kanske går bra!? La benen på den igår, mina vader har som krampkänning hela tiden så jag tänkte prova om det släppte. Kändes skönt i alla fall, fast inte så stor förbättring än i alla fall.
     Sa till mannen att han skulle prova ligga på den en stund, men han klarade inte många minuter, det gjorde för ont.

• Boel1
    ALisaE skrev 2009-06-06 10:30:27 följande:
    Jag låg på spikmattan direkt efter en massage, det tog ondare än vanligt men sen sov jag som en stock
     Då ska jag prova ikväll! Spännande... Eller så kanske jag provar en stund när mannen kommer hem, jag har ganska ont i kroppen idag efter massagen. Tror jag ska ha en frottéhandduk emellan nu första gången.
  • Boel1

Nu har jag provat spikmatta i en vecka, tycker det är fantastisk avslappning! Först gör det som flera andra sagt väldigt ont, men sen slumrar jag t.o.m till och efteråt sover jag så bra som jag inte har gjort på flera år! Men än så länge känner jag inte just nån förbättring i min inflammerade muskel i ryggen, jag hade hoppats att det skulle hjälpa till att läka den också. Fast det har väl gått för kort tid för att se effekt på det än!
     Är i alla fall mycket nöjd,  (använder svenska spikmattan.)

• Boel1

På lappen som följde med min matta stod det att man inte skulle använda den innan fjärde graviditetsmånaden.

Svar på tråden Testat spikmatta?