• Anonym

Jag ska flytta ifrån honom nu, bättre områden i Landskrona?

Jag tänker lämna honom nu. Har planerat detta ett tag, sökt kurser på annan ort osv.Han är dömd för misshandel på vårt barn och han har misshandlat mig och vi är just nu i en vårdnadstvist. Skriver anonymt för om han får veta kommer helvetet bryta lös igen. Väntar helst med att berätta tills allt är klart, flytt är beräknad till sommaren eller tidigt till hösten.

Funderar nu på landskrona för det finns en del lediga lägenheter där. Vad finns det för områden där som är bättre, och vilka områden skall man undvika? Med bättre menar jag inga lyxkvarter, men områden där man kan känna sig trygg, det finns bra skolor osv.

Ni anar inte hur skönt det känns att äntligen vara påväg bort. Jag gav så många år av mitt liv till honom och det tog alldeles för lång tid innan jag insåg att det var fel.

• Svar på tråden Jag ska flytta ifrån honom nu, bättre områden i Landskrona?
  • Anonym

Jag vet inget område i Landskrona, men vill bara säga att jag tycker du är grym som tar dig loss!
    Har nyligen gjort det själv och det är svårt, men så värt det.
    Lycka till i framtiden! Kramar

• Anonym

jag bor själv i landskrona..tycker du e grym som e såå modig...centralt ilandskrona är bra....landskrona är en bra stad allmänt även om det stått mkt skit om landskrona i media-.

• Moj Katile

Jag flyttade till Landskrona i sommras. jag bor i centrum kan man säga. Har 3 minuters gångväg till kappahl, hm osv.
    Jag har sen jag flyttade hit inte haft några problem eller märkt något...
    Känns som att "Landskrona imagen" inte alls är verkligheten.

Det enda område jag skulle undvika är pilängen, pilåkern och koppargården. Men inte för att man inte kan vara trygg utan för att det är bostadsområden. Du vet 5 hyreshus som ser likadana ut... Hatar det konceptet.

För barn: Mina barn går på dagis. Eriksgården heter det och det är kanon!!
    Skola vet jag itne då inte mina abrn är i den åldern än men jag vet att dammhagskolan har haft problem tidigare. (mellan och högstadie)
    Annars vet jag inte. Alleskolan är lågstadie och där verkar vara bra! har väninnan med barn där.
    I övrigt finns här många underbara parker att leka i, aktiviteter titt som tätt och ett jättefint badhus!

• bella7878

Skojar ni med mig eller, kommer sj från La har bott där i 13 år
    de e den värsta staden man kan bo i.....som tur e pakade jag min familj
    o flyttade...

Vill du veta mer om La, kan du googla de.....jag lovar inget trevligt....

Mitt råd  FLYTTA INTE DITT

• Moj Katile

Kan det vara så att det helt beror på vilka kretsar man rör sig i?
    Jag har ärligt talat inte märkt något mer än att det äår en mysig liten stad.
    Förvisso finns här i denna lilla stad storstadsproblem men de drabbas inte jag av alls då jag inte rör mej i de kretsar där detta förekommer alls.
    Jag är heller ingen fest prisse och är därmed inte ute efter kl 21-22 på kvällarna....

• Anonym

Jätte starkt av dig att ge dig av, ditt liv kommer bli jätte mycket bättre.. ett normalt liv helt enkelt. vill bara säga det. hehe jag har aldrig bott där så kan tyvärr inte säga om det är bra eller dåligt.

• Anonym

varför vänta så länge med att flytta?

• Anonym (H)

Jag tycker INTE att du skall skrämmas av Landskronas rykte. Jag är född och uppvuxen där, och skall efter 13 år i Sthlm flytta tillbaka dit i sommar. Mina föräldrar bor där och märker aldrig av något.

Sjävklart är vissa områden bättre än andra.

• Anonym (H)

Glömde säga lycka till!

• Anonym

För att jag kan inte flytta förrän allt är grönt med de kurser jag sökt och jag har fått ihop tillräckligt med pengar. Och lägenhet är inget man bara får över natten tyvärr.

Jag har inte tänkt stanna hela livet i landskrona. Men ett år eller två blir det nog :) Är OK pendlingsavstånd därifrån till dit jag ska plugga.

Jag kan också tänka mig att det beror på vart man bor i landskrona och vilka kretsar man rör sig i. Just nu bor jag i ett sämre område i den staden jag bor i. Jag vill bo i nåt lugnt område.

• Moj Katile

Jag studerar i malmö på högskolan och det är perfekt att pendla. Även till Lund, Helsingbort är det otroligt bra kommunikationer.

Tycker definitivt att du ska satsa på Landskrona. Jag kan rekommendera HSB om hyresvärd. De är hjälpsamma och jag har inte fått vänta på något hittills.

Område? Jag skulle personligen satsa på centrum, fröjdenborg eller öster... Men det är min personliga tanke och grundas inte i mycket mer än att de är de ställen jag vista mest i och könner bäst till.

• Crash Boom Bang

Har oxå bot i L-krona för några år sen , de går att läsa om alla möjliga skrämselanda vart än man bor så bry dig inte så värst om de ..

Borstahusen e ett lugnt ställe t.e.x. Vill du bo längre ut så finns de asmundtorp o häljarp . Lägenhet i L-krona får man relativt snabbt . kände en som fick direkt o nästa behövde bara vänta 1.5 månad .

http://www.landskronahem.se/    gå in här o anmäl dig ts (om du inte redan gjort de)

dom har även "fondkonto som växer efterhand . man kan även få en "fixlägenhet" där man donar med lägenheten själv o då blir de en viss % i hyran .  regga dig där så ska du se att de blir bra .

• busigaberta

Jag bor oxå i Landskrona och trivs jätte bra här, vi bor i Sand¨ången en av dom bästa områderna här mest barnfamiljer och äldre här.
    landskronahem har lägenheterna här

• Kojbe

Vill du ha en ok lägenhet i ok miljö om du inte vill umgås för mycket med dina grannar kan jag rekommendera öster Heimstaden har lägenheter på viktoriagatan och Pilgatan/Tranchellsgatan där tom el ingår
    Ex 3 rok ca 80-90 kvm för ca 6000kr!

• Kojbe

Tänkte mest på du skriver du ska studera så då behöver du ju ha rimlig hyra och inte för långt till tågstationen (Tar typ 5 min buss dit och 15 min o gå)

• Nydahl

jag måste bara säga en sak, jag är född i Landskrona och har bott här i hela mitt liv. Visst det finns människor som man inte vill ha med att göra men de finns det över allt. Om du har barn och ska hyra lägenhet så finns det : Sandvången ett mycket omtyckt barnvänligt område med dagis inne i området, där finns allt från 1:or till radhus, lekplatser, affär mm. Sedan finns det pilängen/pilåkern som är jätte bra för barnfamiljer, visst de ser likadant ut men det är inte de som är de viktiga eller??
    De är de områden som är lite mer ifrån stan, trafiken osv. Ska du köpa bostadsrätt eller hus så finns det borstahusen (dyrt men bra) Sjukhusområdet mm. Gå in på bovision och Landskronahem. Hoppas de löser sig :)

• Anonym (Julia)

Pilåkern är INGENTING att undvika i Landskrona. Där är jättefint och det är ett tryggt område. Däremot skulle jag undvika Pilängen och Koppargården, det är tyvärr inte bra områden. Du ska även undvika att bo inne i stan och i vissa Östra delar.

Jag bor själv i Fröjdenborg och här är det toppen, har bott i Landskrona i hela mitt liv. Kan rekommendera Sandvången starkt! Eller allt runt "Väster".

Tyvärr har många skolor problem här. Försök att undvika Dammhagsskolan.

Lägg ut annons på blocket.se och sök aktivt, Landskrona råder ingen bostadsbrist. Det är en UNDERBART vacker stad men tyvärr för mycket fördomar.

Lycka till!

• Anonym (Julia)
    bella7878 skrev 2009-03-16 20:18:51 följande:
    Skojar ni med mig eller, kommer sj från La har bott där i 13 årde e den värsta staden man kan bo i.....som tur e pakade jag min familjo flyttade...Vill du veta mer om La, kan du googla de.....jag lovar inget trevligt....Mitt råd  FLYTTA INTE DITT
    Landskrona är en fantastisk stad, men tyvärr bor det för mycket dåligt folk här!
    Däremot tycker jag att Polisen numera gör en fantastisk insats här i stan och här är mycket patrullerande poliser ute dag som natt till skillnad från vad det var för några år sedan.
  • Anonym (Julia)

Kan också säga att jag och min sambo la ut en annons på blocket angående en gemensam lägenhet här i mitten av Januari och den 1 Februari flyttade vi till våran tvåa på Fröjdenborg

Svar på tråden Jag ska flytta ifrån honom nu, bättre områden i Landskrona?