• lovelyangel82

madrass,täcke & kudde ULLARED VS IKEA??

tänkte höra vart man ska köpa madrass täcke oh kudde ikea eller ullared?

skiljer de mycke i pris?

är någon av dem bättre?? ska nämligen till ullared snart så har varit o klämt lite på ikea men tänkte höra me er som använt dem vad ni tyker..

kommer ni även ihåg vad de kostar får ni gärna skriva de..

tar emot all hjälp jag kan få (förstföderska)

• Svar på tråden madrass,täcke & kudde ULLARED VS IKEA??
  • framsteg

babykudde kostar ca 15:- på Gekås om jag inte minns fel.

Sen finns det dem som tycker de är uselkvalite och de som tycker det är bra kvalite - som vanligt när det gäller GeKås. Finns de säger att man enbart skall köpa de som finns i babyaffärerna för att de skall vara det bästa. Jag själv har ingen aning.

...plus att du kanske skall läsa lite i denna tråd och bilda dig en egen uppfattning om täcke/kudde.

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m42373964.html

• LittleMee

Om du bestämmer dig för IKEAS så får du tänka på att deras täcken i regel är lite bredare och därför är det svårt att hitta andra påslakan som passar än de du köper på IKEA. Dessutom blir det lite trångt i spjälsängen tycker jag.

Tror inte priset skiljer sig så mkt. Ikeas spjälsängstäcke kostar 79 kr om jag inte minns fel och vi köpte ett barnvagnstäcke på Ullared för 79 kr.

• Weeiii

Har köpt kuddar i Ullared men inte använt dem än så kan inte uttala mig. blev rekommenderad av vänner eftersom de var nöjda med sina därifrån. Ikea har jag ingen erfarenhet av, har hört att de har specialmått så bara deras sängkläder passar till, men vet inte om det fortfarande stämmer.

Kudde till spjälsäng kostar 29.95 och till vagn/vagga 12.95. Köpte gallerfiltar istället för täcke, men täcke till spjälsäng kostade 79.95 har jag för mig.
    Madrassen och bäddmadrassen vågar jag inte säga vad de kostade, kollade inte så noga eftersom jag redan har madrasser men finns några ullaredstrådar så sök på ullared och madrass så hittar du säkert nåt.

Lycka till!

• framsteg
    Weeiii skrev 2009-03-16 21:59:40 följande:
    Kudde till spjälsäng kostar 29.95 och till vagn/vagga 12.95.
    Ah! Just det! Vi köpte ju till vagn/vagga! Stämmer bra det. Weeiii har koll på läget
  • Weeiii

hehe sitter med kvittot från i helgen

framsteg skrev 2009-03-16 22:07:13 följande:
    Ah! Just det! Vi köpte ju till vagn/vagga! Stämmer bra det. Weeiii har koll på läget
  • Snart vår tur

Jaha..har precis köpt täcke o kudde till spjälsäng på IKEA, så de har specialmått på sina täcken? Trodde det var standad-mått liksom!

• lovelyangel82

jag har hört att de haft egna mått innan men nu ska de vara standard har jag för mig men vågar inte svära på de..

• LittleMee

Snart vår tur skrev 2009-03-16 22:16:12 följande:

Jaha..har precis köpt täcke o kudde till spjälsäng på IKEA, så de har specialmått på sina täcken? Trodde det var standad-mått liksom!
    Dem är 10 cm bredare än många andra påslakan.
Svar på tråden madrass,täcke & kudde ULLARED VS IKEA??