• lovelyangel82

madrass,täcke & kudde ULLARED VS IKEA??

tänkte höra vart man ska köpa madrass täcke oh kudde ikea eller ullared?

skiljer de mycke i pris?

är någon av dem bättre?? ska nämligen till ullared snart så har varit o klämt lite på ikea men tänkte höra me er som använt dem vad ni tyker..

kommer ni även ihåg vad de kostar får ni gärna skriva de..

tar emot all hjälp jag kan få (förstföderska)

• Svar på tråden madrass,täcke & kudde ULLARED VS IKEA??
  • Weeiii

Oj, de har allt du kan tänkas behöva och lite till till väldigt bra priser.
    Köpte som sagt kuddar och filtar men även sängkläder, plastad frotté, snuttefilt, badhjälp, badtermometer, nässug, tvättlappar, våtservetter, barnolja, nappflaska och extranappar till den, amningskupor, bröstpump, amningsbh, och lite babykläder.
    Är man ute efter skötväska har de bra priser på det.

• lovelyangel82
    LittleMee skrev 2009-03-16 22:19:56 följande:
    Snart vår tur skrev 2009-03-16 22:16:12 följande:
    Dem är 10 cm bredare än många andra påslakan.
    oj de blir ju lite väl knöligt och trycka in de i vanliga påslakan..
    men gekås har standard mått?
  • dorothea

Jag har köpt babykuddar på Gekås. Kvaliteten var ingen höjdare, väldigt fluffiga.
    Köpte Ikeas istället. Där fick man 2 örngott på köpet. Täcke köpte jag på EKO.
    Kostade lite mer, ca 200-250kr. Sängkläderna kan man ju vara tvungen att tvätta ganska ofta.
    Ett tips:
    Jag köpte ikea:s sommartäcke till vuxen. Kostade ca 29:-
    Av det har jag sytt flera babytäcken och även täcke till juniorsängen.
    Bra pris och kvalitet.

• dorothea

Fast om du sicksackar ett täcke så är det ju inte så noga hur det ser ut. Gör det i standardstorlek så syns det ju inte om det blivit fult i sömmen.

• Soffeli81

Köpte vagga/vagn kuddar på Ullared trots att jag läst här på FL att de kunde "klumpa till sig" i tvätten, och det gjorde dom =( trots att jag tvättade dom i tvättmaskinens speciella täcke/kuddar program. Blev jätte besviken och nu funderar jag på om jag ska testa att fixa till dem med tennisboll i torktumlaren eller helt enklet köpa nya.. (just nu är dom som påsar med hårda bommulsbollar i, skittråkigt).

• lovelyangel82

ja oftast om det är dun så brukar sådant klumpa till sig så tennis boll i torktummlare o o rekemondera och funkar de inte då.. ja då e de nog skit. helt enkelt!

• SommarSvalan

Jag köpte en spjälsängsmadrass på Gekås i Ullared och jag gav nog 124.95 kr för den har jag för mig...

• lovelyangel82

var den bra då? tjock eller tunn.. har kikat på madrassen på ikea för 249 tror ja den kostade.. inte den med fjädrar utan den man kan tvätta..

• SommarSvalan

Jag vet inte, har inte fått min bebis än :P
    Den är tjock.. typ 8cm kanske?

• mary k

va på gekås i veckan,men tycker IKEA har både finare babysaker å till bättre priser samt bättre kvalitet.

• SommarSvalan
    lovelyangel82 skrev 2009-03-28 11:54:25 följande:
    ah =) vilken vecka e du i då?
    jag är i vecka 30 :)
  • lovelyangel82

jag tycker ikea har tråkiga saker faktiskr när man inte vet vilket kön de blir o så.. men bra priser har de iaf.. kommer nog bli lite msått o gott därifrån ändå.. ska bli spännande o se vad gekås har att erbjuda

ååh.. då har inte du så långt kvar.. en annan e bara i v.18.. evigheter kvar

Svar på tråden madrass,täcke & kudde ULLARED VS IKEA??