• Jonna84

Väninnan av Denise Rudberg

Håller just nu på att läsa "Väninnan" av Denise Rudberg, har redan läst hennes andra roman "Storlek 37" och båda böckerna e superbra! Speciellt Väninnan, den går ju inte att lägga ifrån sig! Längtar efter att få läsa hennes tredje roman "o.s.a"! Nån som har läst dessa böcker, vad tycker ni?

• Svar på tråden Väninnan av Denise Rudberg
  • TigerMåne

Jag har läst alla och tycker dom är superbra!

Väntar på att nästa "Jenny S" ska komma på pocket...

• Jonna84

Tigermåne: Jaha, har hon en till bok? Åh, f*n va skoj! Vilken tyckte du va bäst av de första tre?

• TigerMåne

Japp en till finns det, borde komma i pocket när som helst!

Hmmm, måste gå och kolla på böckerna vilken som handlade om vad

• TigerMåne

Har efter endel funderande kommit fram till att jag gillade alla tre lika mycket!!!

Då har du nåt att se fram emot

• Jonna84

ahhh...myys! hihi, såg att du hade vart och spanat i mitt krypin samtidigt som jag spanade i ditt...

• TigerMåne

Hihi

Är ju nyfiken så...

• Karpet

Jag har läst alla, även Jenny S. Jag tycker absolut att Storlek 37 och Väninnan var de två bästa även om språket är bättre i t ex Jenny S. Det känns på något sätt att Jenny S har hon redan skrivit innan om man lägger ihop de andra böckerna. Det känns lite som en upprepning även om handlingen inte är exakt likadan. Jag tycker att det blir lite väl sockersött och idylliskt i slutet på böckerna och det känns som att alla karaktärer har åldrats ungefär 30 år under bokens gång.

Fast jag tycker om böckerna och jag älskar att läsa lättlästa böcker. Det var nog bara jag som hade lite högre förväntningar än vad jag borde ha haft.

• AnnaLina

Har läst alla och håller på med JennyS. Tycker alla är super bra!!

• elliot

Hej!
    Upptäckte Denise Rudberg för några månader sen. Älskar hennes böcker! Det är skönt att läsa böcker som inte är så farligt djupa men ändå gripande.

Jag köpte Jenny S inbunden, den är så himla fin. Mindre än en "vanlig" bok och rätt tjock.
    Nu har jag iofs köpt de tre andra i pocket så jag vet ju inte om de också såg ut så.

Mvh E.

• Kajsan

Jodå, man fastnar ju och läser ut dem på en helg.
    Lättläst och lättsmält, men läsvärt

• Rödöga

Ja visst är de bra! Har läst alla och väntar på fortsättning!

• Sockerärtan

Jag läste först Jenny S, sedan har jag läst Väninnan nyligen. Tycker att båda är jättebra! Nu vill jag läsa Storlek 37, men den verkar inte finnas i pocket... Stämmer det? Jag har Väninnan i pocket och har sett att OSA också finns som pocket. Får kanske gå rakt på OSA? Bör de läsas i rätt ordning, eller spelar det ingen roll?
    /Sockerärtan

• Ebba A

Jag har st 37 pa pocket, sa leta du.

• Sockerärtan

Jag har hittat den, köpt den och håller som bäst på att läsa den!

• maalisen73

Har läst alla utom Jenny S, skitbra underhållningslitteratur!

• babyphat

Vilka böcker har hon gjort? Jag har Vänninan, Storlek 37 och Osa.. finns det fler?
    Böckerna fyller sitt syfte, passar prefekt på stranden

Svar på tråden Väninnan av Denise Rudberg