Inlägg från: systersandra |Visa alla inlägg
  • systersandra

Försäkring som täcker missfall?

Alla gravidförsäkringar täcker inte missfall.Trygghansa gör det inte ,det vet jag.
    Tror länsförsäkringarnas gör det,du får 1000 kri ersättning.
    Vet dock inte hur tidigt den börjar gälla,får man missfall i v.8 så har det nog inte börjat gälla,gäller ver för senare missfall.

• systersandra
    sommar2001 skrev 2009-03-17 19:05:15 följande:
    Den börjar gälla tidigast v 26.
    jo jag vet att trygghansas gör det, men när jag läste och jämförde olika gravförsäkringar med varandra så var det någon som börjarde från v.9,täckte då in missfall.Kan inte svära på vilken det var nu.
  • systersandra

Har kollat lite .Folksam är den enda som täcker missfall.Deras gravdförsäkring börjar gälla från v.23,de andra gäller från v.26.
    De ersätter missfall som inträffar mellan v.10- v.20 med 1000 kr.de är de unika med att göra.Det är ju inte så mycket pengar egentligen.
    tidiga missfall innan vecka 10 ersätts alltså inte.
    För att få ersättning måste man också ha betalat premien,så får du missfall i v.12 men inte betalat ännu blir du utan ersättning.

• systersandra

Nej precis.Så försäkringsbolaget förlorar ju ingenting på det egentligen eftersom graviditeten avslutas där och du kan inte få ut mer på din försäkring.
    Är bara en liten "tröst",ungefär tack för du tog en försäkring,tråkigt att du fick missfall,du får tillbaks premien.

Svar på tråden Försäkring som täcker missfall?