• ThereseK

Försäkring som täcker missfall?

Är det bara "gravidförsäkringarna" som täcker missfall?
    Tänkte eftersom jag vart inlagd efter missfall och fått kostnader runt det och så, men jag hann aldrig ta någon gravidförsäkring, bara fått papprena hemskickad =( höll på o jämförde olika bolag..

Men jag har vanlig "olycksfallsförsäkring" och så, kan det gälla där tror ni? Orkar inte sitta o ringa runt o höra efter och få nej typ..

• Svar på tråden Försäkring som täcker missfall?
  • ThereseK

Tackar! Hmm, då ska jag prova att ringa försäkringsbolaget o prata med dem..
    blir ju en hel del omkostnader just nu känns det som =(

• ThereseK

Ringde försäkringsbolaget..får ingen ersättning..Då skulle man haft en gravidförsäkring =( Då ska man alltså va snabbare nästa gång med försäkring om det skulle hända igen..kan va bra o veta..

Men dumt också me en del försäkringar för det e ju inte alla som gäller ända från början på graviditeten..men men, så e det ibland..

• ThereseK

jag hade önskat att försäkringsbolaget skulle kunna täcka lite kostnader, för att nu på bara en vecka så e jag uppe i 900:- i sjukvårdskostnader eftr mitt MA =( Känns lite tråkigt att behöva betala det på grund av en tråkig sak som hänt, nu har jag ju pengarna ändå, men känner ändå att det hade vart skönt att få tebax lite. Dessutom ska jag in på skrapning på fredag o det går väl på 300 till, visserligen får man ju högkostnadskort men jag har inte hunnit få alla stämplar ännu..

Jag frågade ju inte fördäkringsbolaget specifikt om MA, eftersom jag tänker att det säkert går under mmissfall bara..så vet inte hur reglerna e..

Svar på tråden Försäkring som täcker missfall?