• Ragge24

    Leksand i Kvalserien 2009

    Finns det några leksingar här?Hur tror ni det går i fortsättningen av kalserien?

  • Svar på tråden Leksand i Kvalserien 2009
  • PH74

    Vägrar ge upp hoppet, svårast tänkbara start trots allt och serien är mer vidöppen än någonsin. Men det kunde ju ha börjat bättre... Men som sagt, det är lååångt ifrån kört ännu.

    I övrigt så är ju serieupplägget sjukt men det kan man ju inte göra mycket åt. Vinner man en serie så ska man gå upp, slutar man sist i en serie ska man åka ur, så enkelt borde det vara.

  • Gnagarn

    Så är det i de flesta sporter förutom hockey där de är för kåta på pengar helt enkelt. Kolla bara slutspelet i elitserien. Helt horribelt med bäst av 7 matcher redan i kvartsfinalerna! Men mer matcher = mer deg!

  • Ragge24

    PH74:Ja jag tycker precis samma sak,Leksand är för starka i Allsvenskan tycker jag,Dom har ju bara bra motstånd när dom möter AIK,VIK,Mora,Malmö.Synd att Niemi blev skadad redan i amdra matchen här i kvalserien.Tyckte inte att Leksingarna var utspelade alls stora delar av matcherna mot SSK och Rögle.Synd att det blev förlust mot AIK.Ska kanske åka upp på söndag när Växjö är på besök i lamdets häligaste hockey arena.Det är ju inte helt kört för Leksand ännu men det ser tufft ut.

  • Ragge24

    Gnagarn:Jag tyckte att AIK var det bättre laget idag,men leksingarna kämpade och slet ordentligt.AIK är väldigt starka på Hovet med sitt publiktryck i ryggen.Målvakten i AIK räddade poäng åt sitt lag i kväll.Tycker Leksand och AIK hör hemma i högsta serien. Det är synd att det inte är så att 1:an och 2:an går direkt upp från allsvenskan och tvärt om i Elitserien.

  • Valle

    F-------N, Nu känns det som hockeysäsongen är slut!!! Fattar inte varför det blir så år efter år..
    Jaja... Håller med att 1 och ev 2 skall gå upp från en serie... och sista laget åka ur... Hockeyligan e inte kloka som inte gör så. Finns det någon annan sport eller serie som det inte är så??

    LEKSING TILLS JAG DÖR........

  • Gnagarn
    Ragge24 skrev 2009-03-19 01:24:01 följande:
    Gnagarn:Jag tyckte att AIK var det bättre laget idag,men leksingarna kämpade och slet ordentligt.AIK är väldigt starka på Hovet med sitt publiktryck i ryggen.Målvakten i AIK räddade poäng åt sitt lag i kväll.Tycker Leksand och AIK hör hemma i högsta serien. Det är synd att det inte är så att 1:an och 2:an går direkt upp från allsvenskan och tvärt om i Elitserien.
    Var på Hovet igår. AIK var bättre men 5-1 är lite missvisande. 5-1 målet i tom bur så det kan vi räkna bort. 4-1 på en horribel målvaktsmiss från Leksands keepern.

    Leksand måste försöka hålla modet uppe. Än har dom det i sina egna händer. Se bara på Rögle förra året. Nykeln är att som sagt inte tappa hoppet. Flytet kommer komma förr eller senare och har man då lämnat in spelar det ingen roll med lite "gratis" mål här och där. Men kämpar de på kan de mycket väl fälla avgörandet.

    AIK förde matcherna mot Västerås och SSK (nästan dubbelt så många skott på mål) med torskade iallafall så de tar vi revanch på nästa möte så där tappar de poäng!!
  • Ragge24

    ja,det gäller att leksingarna forsätter ånga på och tillslut kommer nog målen och kanske vinsterna också.Får se om Tränarduon ställer Eddie Läck i målet på söndag.Myllyniemi är en bra målvakt också,men efter tre förluster måste tränarna göra någon ändring.Ja,jag tror flytet kommer smyga sig fram.Det gäller att Leksand får ha spelarna sina spelare friska och hela dom resterande matcher som är kvar.
    Tycker lite synd om Myllyniemi efter målet från halva plan.Dom puckarna som studsar så är inte roliga att få emot sig.Har själv varit med om sånna studsar.
    Hockeysäsongen är inte slut förrän sista matchen är spelad.Tycker tränarduon står tysta i båset under matcherna.Dom måste peppa spelarna när dom är i båset.

  • Poa 77

    synd för leksand att leif boork inte fick ta över.. han hade passat bra för LIF..

  • Ragge24

    Poa77:Ja det var synd.Tråkigt att Boork inte fick säga ja till Leksand pga tv4.Jag tror nog att han hade velat träna Leksand.Får se nu hur Niklas Eriksson och Christer Olsson klarar det här,Dom kommer nog göra ett bra jobb.Leksand kanske kan få Leffe Boork som tränare efter att kvalserien är slut.

  • legolas666

    Då var elitseriedrömmen över för Leksand tack vare förlusten hemma mot Växjö.
    2-3!!!

  • Pappan Blå

    Synd! Inga "derbyn" mot Brynäs nästa år heller! Det e ju så kul att åka till ladan i dalarna!

  • Ragge24

    På ett sätt är det kanske över,men ändå finns en liten liten chans kvar och Kvalserien är ju inte över ännu.Vi får inte sluta hoppas.Leksand förlorde ju pga en onödig utvisning i slutet.Hade Leksingen inte tagit den utvisningen när det var fyra minuter kvar hade nog Leksand tagit poäng.Sen fanns det ett par spelare som åkte omkring och tänkte på elitserirkontrakt istället för att spela för klubbmärket på tröjan.Eddie Läck i målet var bra mot Växjö

  • MajkelV

    Skall bli spännande att se vad som blir av ungdomssatsningen och i vilken omfattning den sker.
    Ett par av de äldre spelarna kvar som mentorer/pappor och upp med ett helt gäng Juniorer skulle kunna bli riktigt, riktigt bra. Förutsättningen för det är att det BLIR en klubbledning som inte skrämmer bort talangerna som Leksand lyckades göra med 82: orna. Daniel Widing och Lars Jonsson för att nämna två. Om ledningen, vilka det nu än blir, skrämmer bort juniorerna med FÖR högt ställda krav och dålig LAGKÄNSLA så blir det fiasko av satsningen i alla fall. Jag tror dock fullständigt på idén om att få spelarna att känna för matchtröjan lika mycket som VI supportrar.

Svar på tråden Leksand i Kvalserien 2009