• Anonym (Mamma till 2)

TRYGGHANSA

Hej

Jag undrar om någon av er har fått någon ersättning från er försäkringsbolag för era barn som har ADHD?
    Tycker att dem är duktiga på att INTE informera vad som gäller trots att man frågade 10000 gånger när vi försäkrade vårt barn.
    Det verka alltid finnas omvägar för att dem inte ska betala någon ersättning när man har rätt till det?

Någon som fått någon ersättning?

• Svar på tråden TRYGGHANSA
  • Anonym

Vi tecknade en tilläggsförsäkring TryggaBarn Plus som ger oss ersättning vid tex ADHD, den föräskringskonsult som var hemma hos oss var väldigt tydlig med att den vanliga tryggabarn inte gäller för sånt utan man måste ha plus.
    Vi har som tur är inte behövt utnyttja vår barnförsäkring.

Hoppas att ni får ut den ersättning ni har rätt till, lycka till.

• norgesessan

Jag kommer inte ihåg om den fanns 2003 när sonen föddes, han har iallafall inte +försäkringen, han har adhd nu..
    Hans lillasyster har + försäkringen dock...(deras bror har skandia)

Vad är problemet ni har fått?

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

om du har +, så måste du få minst kvart vårdbidrag, det har vi.

• Anonym

kvittar vilken försäkring du har

de har klausuler som gör att npf diagnoser inte täcks
    du med plus bör nog kolla igen

har precis varit i diskussion med dem för vi hade faktiskt holmia trygga barn från start och den var ensam om att täcka npf då...och nu visar det sig att det kvittar för npf KAN vara medfött och ingen av försäkringarna täcker medfödda fh bara fh skapade av olycka eller sjukdom suck

• norgesessan

Om det är sant det du skriver så hoppas jag ni går vidare så det isåfall kommer fram...Betalar inte för nåt som inte är nåt...

• arkeologitjejen

Samma här. ADHD är en av de saker som de tog upp som exempel på sådant som inte gällde den vanliga försäkringen utan som krävde tillägg. Däremot kan jag hålla med om att jag tycker Trygg Hansa är väldigt luddiga i sina barnförsäkringar. När jag var gravid och hade den gravidförsäkring som kostade extra så drabbades jag av för tidig förlossning och blev inlagd på sjukhus där den stoppades efter flera dygns krysvärkar. Då jag hade öppnat mig delvis blev jag sängliggande från vecka 26 och frammåt, men detta täcktes inte av gravidförsäkringen (alltså sjukhusvistelse, inkomstbortfall etc). När dottern föddes hade hon ett blåsljud på hjärtat. Detta täcktes inte eftersom det troligen skulle växa bort och det inte fanns någon ordentlig diagnos. Däremot fick vi inte teckna vanliga Trygga Barn eftersom hon hade hjärtfel. Vidare uppstod komplikationer med henne ett dygn efter förlossningen då hon inte tillgodogjorde sig mjölken och kräktes mycket. Hon drabbades därför av akut blodsockerfall och blev medvetslös och inlagd på intensiven. Detta täcktes inte heller av Trygg Hansa. Måste säga att jag känner mig rätt rejält lurad jag också, men så lär man sig att läsa villkoren ordentligt. {#lang_emotions_foot_in_mouth}

Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • Dellan
    norgesessan skrev 2009-03-17 15:26:02 följande:
    Jag kommer inte ihåg om den fanns 2003 när sonen föddes, han har iallafall inte +försäkringen, han har adhd nu..Hans lillasyster har + försäkringen dock...(deras bror har skandia)Vad är problemet ni har fått?
    + försäkringen fanns 2003 jag har den på son nr 2
  • Anonym

hur går man vidare då?

vi fick inte ett öre för sonen som har adhd
    får itne ett öre för tjejen heller som har begåvningshandikapp plus adhd

tjejen som har utstående öron och dessutom hade en cysta vid örat som togs bort får inte heller nåt fast de dessutom gjorde fel så att hon kommer vara tvungen fixa det igen om några år

jäkla försäkringarna täcker bara olyckor och sjukdomar inget som kan misstänkas vara nedärvt osv

dessutom finns klausul mot alla psykiska besvär så skulle barnen få psykisk sjukdom täcks inte heller den

de är bra smarta

som sagt.... när trygghansa to över holmia lovades vi att försäkringarna skulle vara identiska dvs täcka allt det gör de inte

frågade om plus och den täcker inte heller npf dvs adhd

Svar på tråden TRYGGHANSA