Samma här. ADHD är en av de saker som de tog upp som exempel på sådant som inte gällde den vanliga försäkringen utan som krävde tillägg. Däremot kan jag hålla med om att jag tycker Trygg Hansa är väldigt luddiga i sina barnförsäkringar. När jag var gravid och hade den gravidförsäkring som kostade extra så drabbades jag av för tidig förlossning och blev inlagd på sjukhus där den stoppades efter flera dygns krysvärkar. Då jag hade öppnat mig delvis blev jag sängliggande från vecka 26 och frammåt, men detta täcktes inte av gravidförsäkringen (alltså sjukhusvistelse, inkomstbortfall etc). När dottern föddes hade hon ett blåsljud på hjärtat. Detta täcktes inte eftersom det troligen skulle växa bort och det inte fanns någon ordentlig diagnos. Däremot fick vi inte teckna vanliga Trygga Barn eftersom hon hade hjärtfel. Vidare uppstod komplikationer med henne ett dygn efter förlossningen då hon inte tillgodogjorde sig mjölken och kräktes mycket. Hon drabbades därför av akut blodsockerfall och blev medvetslös och inlagd på intensiven. Detta täcktes inte heller av Trygg Hansa. Måste säga att jag känner mig rätt rejält lurad jag också, men så lär man sig att läsa villkoren ordentligt.