Anonym skrev 2009-03-17 16:11:51 följande:
hur går man vidare då?vi fick inte ett öre för sonen som har adhdfår itne ett öre för tjejen heller som har begåvningshandikapp plus adhdtjejen som har utstående öron och dessutom hade en cysta vid örat som togs bort får inte heller nåt fast de dessutom gjorde fel så att hon kommer vara tvungen fixa det igen om några år jäkla försäkringarna täcker bara olyckor och sjukdomar inget som kan misstänkas vara nedärvt osvdessutom finns klausul mot alla psykiska besvär så skulle barnen få psykisk sjukdom täcks inte heller dende är bra smartasom sagt.... när trygghansa to över holmia lovades vi att försäkringarna skulle vara identiska dvs täcka allt det gör de intefrågade om plus och den täcker inte heller npf dvs adhd
Ja de är helt sjukt
en bekant till mig hade vänta barn försäkring, och även tecknade över till andra vanliga trygga barn. då barnet fick ligga i höftskena?! i flera veckor o behövde åka in till sjukhuset varje vecka fick de endast ersättning för resorna.
de sa de va medfödd skada men ingen försäkring gick in.
Vi ska nu i april begära ersättning för ett ärr mitt barn fått, då de gått 1 år.
Vi har fått ut ersättning på totalt ca 4-6.000 kr då vi legat inne för mag smärtor med barnet. tycker de är så oehört "elakt" att de ska göra så emot en..
och de GNAGER mig att ja själv inte teckant + på barnet, då ja själv är diagnos mamma