Rörliga motiv ,inställningar , Nikon ?
Hej ,, jag skulle behöva lite handfasta råd ,, jag har läst min handbok till min kamera men får ändå inte riktigt till det ,,, jag har en Nikon p80 som går att justera manuellet en hel del tex ,slutare ,bländare och så vidare ,,, till saken hör att jag fotar mest rörliga motiv , tex hunden som dessutom är svart/vit.
Jag begriper ju att jag kan justera skärpedjupet i bilden och exprimenterar en hel del med de olika inställningarna , men om jag tex ska fota min hund i "fartiga" bilder och vill undika att han blir extremt suddig - ja då måste jag ju ha en kort slutartid eller ?
tex så har jag et läge på kameran under P* då står det tex så här 1/30 F2,8 och den intervallen kan jag ju justera -men vad är en bra sådan intervall ?
Förstår att det kan vara en svår fråga att svara på ,, men om någon förstår vad jag menar skulle jag bli så glad ,,
har en fråga till om det är dåligt ljus ute ,, tex molning och grått finns det något sätt att fixa inställningarna i kameran för att bliderna inte ska bli så fruktansvärt korninga ? och "trista" har även det problem om jag tex ska fota inne i skogen ....