• panki2

ta bort leverfläck

Jag har en stor (nåja enligt mig) leverfläck i ansiktet jag vill ta bort. Den växer och ser ful ut. Dock är det ingen fara för cancer eller liknande.

Hur går man tillväga? Kan jag göra det på vct eller måste man ta det privat?

• Svar på tråden ta bort leverfläck
  • Max mamma

RIng HC,dom tar bort den där.

• SmBacke

jag har tagit bort två leverfläckar och gjorde de på vct. ring och hör med dom.

• EnilemmE

Jag har bränt bort tre leverfläckar (en på magen, en i armhålan & en i ansiktet) på vårt lokala "hudvårdsställe".

♥ LOVA & lilla vilden i magen, BF 090616 ♥
  • Mosaik31
    EnilemmE skrev 2009-03-17 20:12:53 följande:
    Jag har bränt bort tre leverfläckar (en på magen, en i armhålan & en i ansiktet) på vårt lokala "hudvårdsställe".
    bränna? det låter inte riktigt bra

alla leverfläckar som tas bort ska skickas iväg och undersökas det är enda sättet att till 100% säga att dom är ofarliga

har själv tagit bort en på ryggen det blev jättefult tyvärr men det berodde mycket på att den va stor och att jag fick infektion i såret
  • Tjiklex

Liknande sits som ts!
    Har tagit bort ett födelsemärke förut. Det blev världens styggaste ärr, så nu vill jag ta bort med laser.. Ngn som har ett ungefärligt pris?!
    *sry ts för att jag ställer en fråga i din tråd...*

• EnilemmE
    Mosaik31 skrev 2009-03-17 20:15:25 följande:
    bränna? det låter inte riktigt bra alla leverfläckar som tas bort ska skickas iväg och undersökas det är enda sättet att till 100% säga att dom är ofarliga har själv tagit bort en på ryggen det blev jättefult tyvärr men det berodde mycket på att den va stor och att jag fick infektion i såret
    Jag har aldrig tagit bort någon pga att jag misstänkt något fel, enbart för att jag tyckt de varit fula! (Den i armhålan rakade jag sönder titt som tätt, det var därför den rök..)
    Om det skulle vara så att alla "fläckar" som tas bort måste skickas iväg för koll, tror jag inte att hudvårdsställen skulle få ta bort dem överhuvudtaget, men det får de helt tydligt!

Det blir oftast mycket "snyggare" ärr om man bränner bort dem oxå, iaf om man jämför mitt knappt synliga ärr på hakan/kinden med min arbetskamrats två "fula" ärr på sin kind efter att ha får sy efter ingreppen..
  • panki2

ställ gärna frågor, jag är också intresserad!

Hmm... tar de bort utan att det är ngt farligt då? Det anses inte som skönhetsoperation?

• panki2

Om jag vill göra det privat, är det ngn som vet vad det kostar. Och möjligtvis var om man bor i Göteborg?

• EnilemmE

Jag fick betala 500 kr för att bränna bort mina i ansiktet och i armhålan.

• Jesslan

jag har tagit bort 8 st på min rygg 2 skickades iväg så dom klipptes bort sen brännde dom kärlen för att det inte skulle blöda.Dom andra tog dom bort "för säkerhets skull" dom brändes bort helt. detta är 10 år sen minst och än idag får jag ljuslila fläckar på ryggen om jag fryser, samt att dom syns väldigt mycket om jag blir solbränd. Huden är tunn och kliar man sig på ryggen kan det göra riktigt ont.
    Tog oxå bort 2 på benen dom klipptes bort och dom såren syddes ihop, stygnen sprack upp och fick sys igen men jag har så fula ärr på benen att jag inte gärna går i bikini för dom syns. så jag vet inte om det är bättre att ha leverfläckarna kvar när det nte är nån fara för cancer, hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag nog inte gjort det. Tänk dig för. När jag gjorde detta så utfördes det på en privatläkarmottagning utfört av en speciallist så det var ingen klåpare direkt som gjorde det, jag ifråga satte varför och svaret jag fick blev att min hud åldras inte med mig så när jag var 15 hade jag skinn som en bebis, mjuk och fin samt dåligt läkekött har 3 till som han ville ta bort sitter precis i "klyftan" så han ville vänta tills jag blev iallafall 35 innan han tog dom OM dom inte började förändras.

• panki2

Okej, blir lite rädd för fula ärr...

• Titti

vårdcentralen ville inta ta bort den så jag fick gå till läkargruppen. trodde det skulle kosta massor eftersom jag bara tyckte den var ful. men för undersökning och sen ta bort den betalade jag väl ungeför 2-300 kr.
    Man ska inte få några ärr om det är en plats som huden inte sträcks ut på. Håll det stilla tills det läkt.

• Pucko Buffy

Jag opererade bort mina två i ansiktet för mer än 15 år sedan. Är det inte jättemissprydande eller risk för att bli cancer så rekomenderar jag det inte. Mina satt ovan och under munnen och var ganska stora vilket gjorde att de skar bort dem ochdet gjorde förbannat ont. Sen fick jag väldigt fula ärr i ansiktet som först efter 10 år bleknat så mycket att de inte syns jättemycket. Ska du göra något så bränn eller ta dem med laser om det går, då är risken för ärr minst. Undvik kniven om du kan för det blir aldrig snyggt... jag vet... Jag har en kompis som hade ett mindre födelsemärke ovan överläppen, henne brände de bort märket på och det blev mycket finare än mina ärr.

Svar på tråden ta bort leverfläck