Kopparkruka skrev 2009-03-25 12:48:36 följande:
Raka Pungen skrev 2009-03-25 12:28:42 följande: Min bror har flera vänner med Downs, jag har jobbat som assistent och ledsagare till personer med Downs. Jag vet vad jag pratar om. Du å andra sidan, hur kan du vara så säker på att de personer som du påstår dig ha sett, verkligen har Downs Syndrom och inte ett handikapp som du tycker påminner om detta?
Som du själv vet så har de flesta personer med Downs Syndrom ett ganska speciellt utseende. Sedan har jag gjort annat än jobbat på restaurang, har aldrig varit personlig assistent men däremot jobbat på instanser där man dagligen har med barn med olika handikapp och funktionshinder att göra, så jag vet nog också vad jag talar om.
Tycker det är ganska patetiskt av dig att börja försöka bevisa att jag har fel, bara för att du vill försvara din bror som har DS.
Jag HAR sett flera personer som HAR DS dregla och häckla sig med maten. Det är ett faktum du inte kan förneka eller ta ifrån mig. Därmed har jag aldrig sagt något om att det är så majoriteten av personer med DS är, allt jag sa var att jag förstår vad fjortisarna i TS menade, ifall personen ifråga dreglade.
Herregud att du kan vara så känslig och genast bli så defensiv.