Bonusdotter
Är gift med en man som har en 10-årig dotter. Jag har två barn sen tidigare, en kille på 10år och en tjej på 7 år. Jag och pappan har bott ihop i 3 år och allt har fungerat bra. Barnen har accepterat varandra och oss. Men....
Min bunus dotter som är en jättehärlig tjej är väldigt annorlunda uppfostrad än mina barn (såklart) men till saken hör att hon bara fått vara med vuxna. Bara med mammans kompisar och mamman eller pappan och pappans. Det här har ställt till med en hel del problem under åren då hon alltid är med oss vuxna när vi har middagar el dyl. Det spelar ingen roll hur många barn det är här. Så fort det kommer en väninna hem för att fika med mig slår hon sig ner och ignorerar mig när jag ber henne gå upp på sitt rum. Höjer jag rösten så går hon upp men kommer ner efter 10 min. Det har nu gått så långt att mina vänner helst inte vill komma när hon är här vv. Hon har inga vänner i samma ålder utan vill bara vara med farmor/ sin mamma och oss. Hon kallar sin mamma för bästis. Roligaste sysselsättningen är när hon har tjejmiddag med sin mamma och får göra ansiktsmasker och dricka låtsas skumpa eller titta på MTV på sexiga killar. (de andra 2 barnen får inte se på MTV, jag tycker de är för små) Alla vuxna runt omkring henne som mostrar och farmor tycker att hon är så rolig att "hänga" med. Hon är ju precis som en liten vuxen, och man kan prata med henne som en vuxen. Så de ringer ofta henne för att gå ut och shoppa.
Jag känner att jag blir mer och mer irriterad på henne. Jag har pratat med pappan och försöker att han ska hjälpa henne att träffa skol klasskomisar eller kompisar från hennes fritissysselsättningar. Jag är så less att alltid ha henne runt mig det känns som jag kvävs. Hon kan alltid bäst, ifrågasätter när jag kryddar maten eller hur jag sms:ar. Nu får vi ett barn om en månad och det är värre än vanligt. När hon såg bröstpumpen i skåpet sa hon; "oh, vad bra att du kan pumpa ut, då kan jag ta hand om barnet och ge den mat. Då kan du och pappa sova på morgonen, eller gå och träna. Jag tar alltid hand om min kusin och ger henne flaskan så att moster får sova, alla säger att jag är bäst på att ta hand om nyfödda." Farmor är likadan, "vilken tur att du har bonusdottern, nu kan ju hon hjälpa till med barnet, hon är ju så mogen för sin ålder, du kommer inte behöva göra något alls." Jag bara känner för att flytta in i en grotta. Jag vet inte hur jag ska tackla detta längre. Jag har pratat med pappan och sagt att de vuxna får sätta sig ner med henne, alternativt att han får vara hemma och underhålla henne. Jag har försökt att prata med BD om vuxentid och barntid, men det fungerar inte.... Är det någon som har några som helst tips eller varit i samma-lika situation??