• dakeel

blödning i v. 7

Hejsan.
    Är i vecka 7 (6+4), och började blöda i måndags (onsdag i dag). Åkte in akut till gyn och gjorde VUL och allt såg bra ut. De hittade en blödning på utsidan av livmodertappen.

Men det slutar inte att blöda. Ibland är det ljusrött med klumpar och ibland mörkt med eller utan klumpar. Är öm i livmodern och hela bäckenbottenmuskulaturen och det molvärker i höfterna. Har ringt och terrat gyn nu varje dag och frågat om det ska va så här. Det enda man får höra är att man ska avvakta eller att allt är normalt. Vet inte vad jag ska tro. Är svårt att inte oroa sig ju :(. Nån som varit med om samma sak här och hur gick det för er?

Hälsningar Fia

• Svar på tråden blödning i v. 7
  • Arken

Är gravid med nummer 2 å jag blöder också nu i vecka 7, bara litegrann. Men har ej ont! ska till BM på måndag så försöker tänka positivt!!

• dakeel

Hoppas det går bra hos BM.
    Själv så har jag fått tid till gyn på fredag för ett nytt VUL. Så är nervös som sjutton. Detta är min tredje graviditet och har inte blött när jag väntade de andra två. Håller tummarna för att allt ska va bra.

• Rimfrostliv

Jag blödde i vecka 7 i min förra graviditet. På gyn konstaterade man att det nog var ett missfall på gång. Jag fick tid veckan efter för att kolla om fostret fortfarande levde då.. Den längsta veckan i mitt liv! Tårarna rann av lättnad när vi fick se hjärtat igen! Min son är snart 17 månader och världens finaste!

Lycka till och håller tummarna att du ska ha samma lycka som jag!

• dakeel

Åh vad härligt! Förstår din lättnad. Vad skönt att allt slutade bra. Får hoppas att de har positiva nyheter på fredag här med.
    Och tack för lyckönskningarna :) .

• dakeel

Var på undersökning idag. Fick återigen veta att blödningen inte har med själva graviditeten att göra. Men fick inte mycket hopp. Denna läkaren tyckte att den lilles/lillas hjärta slog för sakta, så vi får avvakta och se vad som händer. Fick ny tid om en vecka igen för VUL. Håller tummarna för att allt är bra. Och hoppas det bara är som den förste läkaren sa, att embryot är lite litet och mer såg ut som 5+5 än 6+2 som jag trodde att jag var i. Då kan det ju förklara att hjärtat slog lite långsammare med.
    Hoppet är det sista som överger en ju :).

• Knodan

Hej!
    Jag hade bruna flytningar i vecka 6, 7 och 8. nu i veckan hade jag en fors av rött blod som droppade i toan... var inne akut och tittade på skrutten som mådde alldeles förträffligt enligt läkaren... min BM, min gyn och den jag träffade akut har alla sagt att jag har en mycket känslig livmodertapp och det är därför jag blöder. Är sjukt jobbigt men man kan inte annat än att lita på vad dom säger....

• dakeel

Hejsan!
    Skönt att allt var bra med skrutten :). Är väl nåt sånt jag också har..känslig livmodertapp alltså. Nu är det bara hjärtat på "bäsen" som jag oroar mig för.
    Men har ialla fall börjat känna av lite illamående idag, och hoppas att det är ett gott tecken.

• lollas

Hej!
    Jag blödde fron vecka 4-11 när jag väntade våran son.
    Ingen som visste va det berodde på.
    Vi hade gått igenom ett väldigtjobbitmissfall och bara räknade dagar, sedan under själva förlossningen gick sonens hjärtslag bara nedåt.
    Nu är han snart 1 och halvt år och ska bli storebror.
    Vi fattar fortfarande inte att han valt oss och bara njuter av han..fast han kan vara en riktig knällkorv.
    Försök, fast det är svårt att hålla ut.
    Får du missfall kommer du känna det för det gör väldigt ont.
    Kram!

• sara 00

hej!
    jag är snart i vecka 12 med mitt andra barn och jag började oxå blöda i vecka sju och blödde ca en vecka. samma hände med sonen som nu är 1 år. min BM sa att de är helt normalt. det kunde ha med b la slemhinnorna att gör sa han.

• dakeel

Har inga som helst smärtor, förutom växtvärk och hugg från det stället i slidan som såret sitter. Känner inga som helst sammandragningar heller. Så är "bara" blödningen som jag märker av. Kan ju inte låta bli att oroa mig fast jag gjort två VUL där man sett ett levande foster med hjärtslag. I natt vaknade jag och gick på toa, och då kom det massa blod igen. Men det har ju gått upp och ner hela veckan..mycket ena stunden och lite andra. Längtar tills fredag när jag ska göra mitt tredje VUL. Hoppas allt ser bra ut.

lollas: när du blödde..kom det mycket blod eller hur var det??

Kram Fia

• lollas
    dakeel skrev 2009-03-22 11:35:44 följande:
    Har inga som helst smärtor, förutom växtvärk och hugg från det stället i slidan som såret sitter. Känner inga som helst sammandragningar heller. Så är "bara" blödningen som jag märker av. Kan ju inte låta bli att oroa mig fast jag gjort två VUL där man sett ett levande foster med hjärtslag. I natt vaknade jag och gick på toa, och då kom det massa blod igen. Men det har ju gått upp och ner hela veckan..mycket ena stunden och lite andra. Längtar tills fredag när jag ska göra mitt tredje VUL. Hoppas allt ser bra ut.lollas: när du blödde..kom det mycket blod eller hur var det??Kram Fia
    Det var som om jag hade normal mens. Jag hade också ont, vissa dagar mer än andra.
    De är bra på kvinnokliniken och släpper inte iväg en.
    Det är verkligen inte kul början på en graviditet, jag hoppas att det går över fort för dig och du får njuta istället.
    Fick tipset att försöka vila mycket tills det blir bättre.
    Kram!!
  • dakeel

Är ju som en mens för mig med, så får hoppas det försvinner och att allt slutar bra här med. Är min tredje graviditet och har aldrig varit med om att blöda innan, så klart man blir orolig. Men har å andra sidan sluppit illamåendet som brukar nocka mig denna gången. Frågade läkaren om jag skulle ta det lugnt nu när jag blöder men fick bara svaret att jag skulle leva som vanligt för det var inget jag kunde göra ändå. Men försöker ändå vila så mycket som möjligt och låta bli de värsta lyften och sånt. Magen växer än så länge och det är förhoppningsvis ett gott tecken :).
    Tack för stödet.
    Kramisar

• Pingela

Hejsan!
    Är i v. 7 6+6 och idag kom bruna flytningar och min värld rasade (Hade mf i jan och det började så då) vi åkte till gyn akut väntade 3 h, under tiden avtog flytningarna och på UL såg vi den lilla bönan som var lagom stor och hade ett hjärta som slog. Då grät jag som en stucken gris av lättnad. Jag jobbade asmycket förra veckan, det var en sådan vecka som krävde det på jobbet. Nu ska jag vila så mycket jag bara kan och jag ska tänka på att inte stressa, lyfta tungt äta nyttigt osv.
    Jag hoppas att det aldrig kommer komma tillbaka igen under graviditeten och jag hoppas att det slutar blöda för er. Inget kul men tydligen blöder 40% av alla gravida någon gång under graviditeten läste jag. Då är det ju väldigt vanligt.
    Massor med kramar och ett stort lycka till tjejer!! -Pingela

• dakeel

Hejsan.
    Har hänt en del här. Fick ett konstaterat MA så har varit en del turer hit och dit med undersökningar. Skulle gjort en skrapning igår, men tjatade till mig ett VUL till och då såg de att jag inte behövde opereras, så var ju skönt att slippa det ialla fall. Men istället så hittade de en cysta på ena äggstocken, så ska in på undersökning igen om ca 6 veckor. Är det inte det ena så är det de andra :P. Men ska vänta en mens och sen så kör vi så det ryker i bebisfabriken. =) Ge upp gör jag inte...är visserligen 40 i sommar, men har förhoppningsvis några år till på mig innan det är kört. Hur går det för er andra?
    Kramar Fia

• Rimfrostliv

Åh nej.. Tänker på dig!
    Styrkekram!

• lollas
    dakeel skrev 2009-04-07 10:09:38 följande:
    Hejsan.Har hänt en del här. Fick ett konstaterat MA så har varit en del turer hit och dit med undersökningar. Skulle gjort en skrapning igår, men tjatade till mig ett VUL till och då såg de att jag inte behövde opereras, så var ju skönt att slippa det ialla fall. Men istället så hittade de en cysta på ena äggstocken, så ska in på undersökning igen om ca 6 veckor. Är det inte det ena så är det de andra :P. Men ska vänta en mens och sen så kör vi så det ryker i bebisfabriken. =) Ge upp gör jag inte...är visserligen 40 i sommar, men har förhoppningsvis några år till på mig innan det är kört. Hur går det för er andra?Kramar Fia
    Åh, så tråkigt!
    Har gått och tänkt på dig.
    Vet hur jobbit det känns och hur svårt det är en tid efteråt.
    Vi räknar våran son som lillebror, fast vi gick igenom ett tidigt missfall.
    Jag hoppas att det inte fröjer allt för länge.
    En massa kramar!
  • dakeel

Hejsan igen! :)
    Tack för omtanken här. Det är ingen fara med mig. Har gråtit mig ur det värsta, så det känns bra här nu. Längtar bara efter att få försöka igen. Har två fina ungar sen innan, så ska ju inte klaga egentligen. Men skulle vara härligt om man kunde få en till med min nya man. Verkar inte ha svårt för att bli gravid ialla fall, är bara att behålla dem som verkar svårare. Fick ett tidigt MF i november (4+3) och så ett MA nu i mars då (v.7 - 8). Så satsar på tredje gången gillt :) . Ska gifta mig i maj och åka på stugsemester i skåne i sommar och bara koppla av. Så får vi hoppas att allt går vägen sen. Men ska bli skönt att få annat att tänka på. Så kanske man inte går och hoppas varje månad istället. (HA..som om man inte gör det ändå :P ).
    Hur går det för er tjejer? Hoppas allt går bra för er.
    Kamar Fia

Svar på tråden blödning i v. 7