• Anonym

Varför gör det så ont i min hals/bröst när jag andas?

Senaste dagarna har jag fått jätteont i halsen och ner till början av bröstet när jag andas. Så där som man kan få när man springer och riktigt riktigt tröttar ut sig själv så det gör ont i bröstet när man andas, så känns det, fast jag är hel avslappnad. Främst i halsen men även ner mot bröstet. Finns det någon som fått det så här, det är inte roligt alls!

• Svar på tråden Varför gör det så ont i min hals/bröst när jag andas?
  • Anonym

Är du gravid? Man kan ju få lite svårt att andas mot slutet pga trycket.. Annars.. Pollenallergi? Början till förkylning med halsont?

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-18 12:32:26 följande:
    Är du gravid? Man kan ju få lite svårt att andas mot slutet pga trycket.. Annars.. Pollenallergi? Början till förkylning med halsont?
    Oj, det glömde jag. Nej, jag är inte gravid och inte allergisk. Förkyld har jag precis varit men den är nästan borta nu. Det sitter liksom i luftvägarna, inte i mandlar eller så, utan luftvägarna från halsen ner till bröstbenet.
  • Anonym

Puffar! Ingen som haft det så eller vet vad det kan bero på?

• Beckiz86

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga..

• klaramamma

ja ring o fråga sjukvårdsupplysningen..eftersom du nyss har varit förkyld kan det va något som hänger kvar i luftvägarna( bakterie tex)

• klaramamma

ja ring o fråga sjukvårdsupplysningen..eftersom du nyss har varit förkyld kan det va något som hänger kvar i luftvägarna( bakterie tex)

• Anonym

Jag kom på att jag hade feber söndag och måndag, kanske det är en luftvägsinfektion?
    Har ringt VC o väntar på att de ska ringa upp.

• Anonym

jag är gravid och har fått halsbränna som känns i hela bröstet. känns nästan som att det sitter i luftvägarna, för jag kan också känna av det extra mycket när jag andas. Känns jätteknasigt.
    Har aldrig haft halsbränna på det här sättet förut, trodde det skulle kännas annorlunda. Prova med en samarin eller något annat receptfritt. Då kan du ju enkelt utesluta en sak i alla fall.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-18 13:29:45 följande:
    jag är gravid och har fått halsbränna som känns i hela bröstet. känns nästan som att det sitter i luftvägarna, för jag kan också känna av det extra mycket när jag andas. Känns jätteknasigt. Har aldrig haft halsbränna på det här sättet förut, trodde det skulle kännas annorlunda. Prova med en samarin eller något annat receptfritt. Då kan du ju enkelt utesluta en sak i alla fall.
    Tack för ditt tips! Dock har jag haft extrem halsbränna under hela mina 2 graviditeter så jag vet precis hur det känns, detta känns inte likadant.
  • Anonym
    klaramamma skrev 2009-03-19 11:14:29 följande:
    har du fått reda på vad det var?
    Nej, jag ringde ju till VC igår och fick en tid som jag senare fick avboka för det krockade med annat, de skulle ringa upp för ombokning men gjorde aldrig det. Det känns dock fortfarande likadant, jag hoppas ju att det ska försvinna, men känns det ännu likadant i morgon ska jag ringa tillbaka o se om jag får komma dit i morgon.
  • Anonym (mia)

Jag var hos läkare igår för ungefär samma besvär som du har. Läkaren kom fram till att jag hade spänningar i nacken och bröstmuskulaturen som gjorde att jag fick ont i halsen när jag andas. Troligen något jag fåttt då jag sitter mycket framför datorn på jobbet. Jag ska gå till sjukgymnast nästa vecka så kanske det löser sig på några veckor.
    Kanske kan vara något sådant?

• Anonym

Jag har samma som du TS. Det började för 2 månader sedan med att det gjorde jätteont i halsen-som när man springer i iskallt väder. Detta fortsatte. Efter 3 veckor blev jag jätteförkyld med hemsk slemmig hosta. Nu är det tre veckor sedan och nu har jag jätteont i bröstet och halsen. Jag är dock gravid v12 och jag har samtidigt halsbränna/magkatarr. Men det känns liksom som det rosslar i halsen....eller som det pirrar. Och ont i bröstet när jag hostar eller rör mig...

• Anonym

Förresten glömde ju fråga vad du fick för diagnos???

• Anonym (Brännande känsla)

Hej!

jag har som ni och har haft det i en månad. Brännande känsla i luftstrupen och ner i bröstet. Äter Losec sen två dagar (läkaren vill utesluta magsyra) men det har inte hjälpt. Började med att jag satte lite mat i halsen (små små bitar köttfärs så det fastnade inte, men jag hostade mycket och kändes irriterat efteråt). Får inte bort den brännande känslan. Bättre när jag sover, men så fort jag vaknar börjar det. Har även fått en klump i halsen/strypkänsla som blir värre när jag oroar mig. har haft så förut och det har förvunnit när jag gjort avslappning. Men nu funkar inte det heller. är fruktansvärt spänd i käkar och hals. Vaknar med tjockhetskänsla i hals och mun/tunga. Skitjobbigt. Går hos sjukgymnast för avslappning, i terapi för min oro/ångest över hälsan som jag haft ganska länge nu.
    Har även struma och tar levaxin, men det har funkat bra i flera år så det har nog inget med det att göra.

Svar på tråden Varför gör det så ont i min hals/bröst när jag andas?