• Einstein

Varför kallar folk knulla för mysa?

Essi73 skrev 2009-03-18 14:49:36 följande:
    Inte en aning. Penibelt är det dessutom om man tittar upp till höger om FL-loggan här på sidan så finns det en "artikel" om det under "Planerar barn". -Mys lagom ofta och bli gravid. VEM var det för idiot som kom på ordet mysa istället för sexa??? Och VARFÖR??
    De ändrade tydligen rubriken, för jag har för mig att det stod sex först.
  • Einstein
    Essi73 skrev 2009-03-18 14:55:32 följande:
    Herregud, har redax blivit hjärtvättade också???
    Bra fråga! Jag tycker det är skrämmande! Vi är ju vuxna människor, vi måste väl kunna prata om sex utan omskrivningar!
  • Einstein
    KaeJ skrev 2009-03-18 14:58:53 följande:
    Får man säga nuppa??
    Det handlar ju inte om att man inta får använda andra ord, utan om att ge ord en ny betydelse. Mysa för mig är något helt annat än att knulla! Om jag och maken myser, så kan det leda till sex men sex och mysa är inte samma sak!
  • Einstein
    Essi73 skrev 2009-03-18 15:03:09 följande:
    -IKVÄLL skall vi ha VILD, DJURISK... mys!! -Åh älskling, prata mys med mig, ge mig en massa mysiga detaljer, jag går SÅ igång på sitt myssnack.
    Tvekar på att de som säger "mysa" pratar på det viset!
  • Einstein
    KaeJ skrev 2009-03-18 15:04:00 följande:
    Skulle vara en flirtgubbe i slutet men missade den! Lugna puckar! Vet va Ts och andra menar, tycker själv att användning av ordet mysa är larvigt!
  • Einstein
    Rosana skrev 2009-03-18 15:04:51 följande:
    Essi73 : "Och så blir det tacos å schlager å lite mys..."
    Fredagsmys med barnen... jag ryser av tanken!
  • Einstein
    Anna Paulita skrev 2009-03-18 15:05:23 följande:
    *asgarv* Finns ordet mysa beskrivet som sex i på andra ställen än på FL? Använder folk det uttrycket irl också?
    Det gör de säkert!
  • Einstein
    sabinaochErik skrev 2009-03-18 15:05:23 följande:
    mysa så myser man väl =) Som att kalla att sitta med popcorn framför tv att pippa..
    Fredagspippa med barnen! Ryser ännu mer!
  • Einstein
    Essi73 skrev 2009-03-18 15:09:35 följande:
    Nej men fasiken, jag som strax skall hämta min underbaring till son från dagis. Nu får jag svårt att tycka/tänka att han och jag skall ha det mysigt i eftermiddagens vårsol.
    Precis! jag skiter i vilka ord andra använder, men detta håller på att förstöra ordet "mysa" för mig. Det går snart inte att mysa med barnen! SKRÄMMANDE!!!
  • Einstein

Nu ska jag gå och prata och mysa lite med min man som just kom hem...

...tolka det som ni vill!

Svar på tråden Varför kallar folk knulla för mysa?