Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Varför kallar folk knulla för mysa?

Jag får utslag av ordet mysa, om det innebär att man knullar/har sex. Vadå mysa? Mysa gör man väl i soffan framför en film med popcorn och inte när man knullar/har sex?

Eller har jag missat något?

Ett annat ord jag kräks av är "myspinne"! *hulkar*

• Svar på tråden Varför kallar folk knulla för mysa?
  • Anna Paulita
    BimBims Mamma skrev 2009-03-18 14:48:58 följande:
    För att folk är för pryda och inte vågar säga knulla helt enkelt haha.Jag hatar "mysrester" med. jag spyr på det ordet.. Bläää.
    Men säg älska, ligga med, ha sex eller whatever...allt är typ bättre än mysa.
  • Anna Paulita
    Essi73 skrev 2009-03-18 14:49:36 följande:
    Inte en aning. Penibelt är det dessutom om man tittar upp till höger om FL-loggan här på sidan så finns det en "artikel" om det under "Planerar barn". -Mys lagom ofta och bli gravid.

VEM var det för idiot som kom på ordet mysa istället för sexa??? Och VARFÖR??
    Den artikeln är inspirationen till mitt inlägg...;)
  • Anna Paulita
    ompa skrev 2009-03-18 14:53:01 följande:
    När jag och maken myser så blir det definitivt inga barn gjorda
    Nej, verkligen inte och aldrig att utdelningen är någon orgasm heller. ;)
  • Anna Paulita
    Essi73 skrev 2009-03-18 15:03:09 följande:
    -IKVÄLL skall vi ha VILD, DJURISK... mys!!
    -Åh älskling, prata mys med mig, ge mig en massa mysiga detaljer, jag går SÅ igång på sitt myssnack.
    *asgarv*

Finns ordet mysa beskrivet som sex i på andra ställen än på FL? Använder folk det uttrycket irl också?
  • Anna Paulita
    Einstein skrev 2009-03-18 15:06:26 följande:
    Fredagsmys med barnen... jag ryser av tanken!
    Precis, det blir ju helfel!
  • Anna Paulita

Ingen är här och försvarar ordvalet. Var är alla "mysare"?

• Anna Paulita
    sabinaochErik skrev 2009-03-18 15:12:41 följande:
    mysnappar = bröstvårtor
    *hulkar igen*

skulle min man kalla mina bröstvårtor för mysnappar skulle jag skilja mig...fy fan....
  • Anna Paulita
    Anonym skrev 2009-03-18 15:15:49 följande:
    Används inte mysa som lite förtäckt ord i kontaktannonser. Man skriver till exempel "gillar att mysa" eftersom man inte skulle kunna skriva "gillar att knulla"
    Gör det? Ingen aning. Varför kan man inte skriva som det är?
  • Anna Paulita
    Tror inte många dagstidningar skulle trycka annonser med direkt sexanspelning
    nej, det är kanske inte helt okej.... :/
  • Anna Paulita
    Vadå, myspinne är ju ett sjukt bra ord!?!?
    Skulle någon säga...."Nu ska jag knäppa upp byxorna så du kan suga min myspinne" vet jag inte vart jag skulle ta vägen. Det skulle vara den ultimata erotikdödaren! *blä*

Även om jag anar viss ironi i ditt inlägg....
  • Anna Paulita

Frk Svår skrev 2009-03-18 16:56:28 följande:

Jo, men det är ju en sak att skriva i en kontaktannons i en dags-/veckotidning att man gillar att mysa/busa osv och en heeelt annan sak att skriva på FL att "mys lagom ofta och bli gravid" eller "jag och min man har bebisverkstad och idag, ett par dagar efter tant röd var och hälsade på så mös vi och hans myssaft kom rakt in i tjejmagen och inga mysrester kom på lakanet, är vi gravida?"
    *sktattar*
Svar på tråden Varför kallar folk knulla för mysa?