• PennyJane

Såg en vit älg idag! Vad betyder det?

Idag stod jag i köket och diskade. Jag var ledsen öven en konflikt där jag kände att jag hamnat i kläm mellan två personer som betyder mycket för mig. När jag tittade ut kom det en vit älg i skogen. Den kom fram till skogsbrynet och in på vår tomt. Stod och tittade mot mig med sina röda ögon. Blev alldeles paff och förvånad. Visste inte ens att det fanns vita älgar. Sökte på nätet och det finns mellan 30-50 stycken.

Det kändes magiskt.. som att den kom till mig för att jag skulle bli glad. Fånig kanske men så kändes det. Det finns ju en bok där man kan söka efter vad olika djur betyder. Någon som vet vad en vit älg betyder?

• Svar på tråden Såg en vit älg idag! Vad betyder det?
  • Marlie87

Hade ingen aning om att vita älgar fanns.. :) Var också tvungen att googla lite och fasiken så fina dom är :)

Har dock inget svar på din fråga.. tyvärr! :)

• M E M

har inte heller nåt svar på din fråga men kan verkligen förstå din känsla av att det kändes magiskt. den vita älgen är så himla fin och det högg till i bröstet på mig av bara bilden.

tråkigt med konflikten, hoppas det löser sig.

• PennyJane

Jag visste inte heller om att det fanns. Tog ett tag innan jag fattade vad det var.

• Umm Elias

Betyder nog inget annat än att du sett en albinoälg. Albinos finns för övrigt av de flesta arter tror jag

• Busbellan

Tror inte det betyder nåt särskilt
    Jag har också sett en vit älg en gång, såg ju helkonstigt ut

Mamma till Nora, August och Ella
  • jonna13

Vi har länge haft en vit älg här i skogen där vi bor. Första gången skrek jag o frågade sambon va faaan e de, då sa han att de såg ut som en vit älg??! båda satt som fån o bara glodde.

• Mysan59

Har aldrig sett nån, men googlade också, vad häftig den var!

• unforgettable

Det betyder att du hade ren tur... Haha inte många som får se en sån ;O)

Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • PennyJane

Nej.. men jag vet ju att det inte betyder något i den bemärkelsen.

Men om man få ha lite fantasi och vara lite romantisk så kanske det finns någon gammal skröna. Jag vet att det finns en bok där man kan slå i och se vad det betyder när man träffat på olika djur. Tänkte mer om det var någon som hade en sån. Många spåtanter brukar läsa i den..

Svar på tråden Såg en vit älg idag! Vad betyder det?