Inlägg från: Joico |Visa alla inlägg
  • Joico

Hundsele i bil

Vi har tänkt att skaffa en hundsele till labradoren Tyra när hon åker i baksätet på bilen som inte har någon bur.

Vad jag har förstått så är AllSafe den enda krocktestade, stämmer det?
    Jag har sett en annan bilsele från Dogman som kostar runt 200kr, jämför med AllSafe selen som kostar ca 550kr. Vad väljer man..?

Någon som har Allsafe som har kommentarer? Eller annan sele?

• Svar på tråden Hundsele i bil
  • Joico

Är det en riktig bilsele då, eller en vanlig drag-eller promenadsele?

Mistys Daisy skrev 2009-03-19 12:30:06 följande:

Jag har en sele till min vovve, vet dock inte namnet på den nu...Men hon bara trasslar in sig i den! Phu!Så jag måste sitta där bak med henne annars stryper hon sig själv....Jag som trodde det skulle vara jättesmidigt....
  • Joico

Hmm okej.. kan du inte säga åt henne att ligga still bara då? :p

• Joico

Ja Dogman är ju inget okänt märke och dom måste ju haft något att gå på när dom tillverkade den..

Tyra vänder också på sig i bilen, byter sida och tittar gärna över axeln på den framför. Om jag kör så sitter hon gärna tryckt på bakdörren coh tittar ut över min vänstra axel

• Joico

Ah men precis

Ja kolla det

snuttP skrev 2009-03-19 12:55:40 följande:
    Dom är ju kända.. men det är väl mycket för att dom finns i daglivaruhandeln.. Många av våra leverantörer vänder sig inte dit och därför hittar inte normal svensson dom, eller tror att det är ett noname märke när dom kommer ut i butikerna.Ta mig inte fel, jag tycker det är bra att inte allt finns på MAXI, Coop, mfl..Men jag ska kolla upp det faktiskt.. blev lite nyfiken..
  • Joico

Du kan väl skicka den i min gästbok då?

snuttP skrev 2009-03-25 08:12:21 följande:
    Köttbullelydnad.. det va just den fårn dogman som vi pratade om. Den från Trixe är precis likadan.Hade länkat till min mans zoobutik sida (vi har bättre priser än dom du länkade till) om jag hade fått, men tror inte det är tillåtet här.Har tyvärr inte fått svar från dogman än. Men väntar på det.. Annars får jag ringa säljaren direkt istället.
  • Joico

Så den kan göra med skada än nytta kanske? Dumt.
    Det får bli en AllSafe!

snuttP skrev 2009-03-25 13:06:47 följande:
    nu har jag fått svar.. Dogmans sele är inte krocktestad. Den är tillför att hålla kvar hunden på ett ställe i bilen. Enl. svaret från dogman så finns det en sele som är testad och det är allsafe. Så skånetös har helt rätt för sig.. =)
  • Joico

Ja vid en krock alltså.. :p om selen bara är till för att hålla hunden kvar hunden ex. i baksätet så kanske den kan göra hunden väldigt illa om man krockar.

snuttP skrev 2009-03-25 20:52:31 följande:
    Ingen aning om den gör mer skada än nytta.. Hur tänker du då? Lätt trög här.. haha
Svar på tråden Hundsele i bil