• budde1

    RMC kämparnas diskussionstråd del 16

    Hej jag hittade hit oxå Ska till rmc på måndag, hoppas att ja får komma igång på nästa mens......

    Ha en trevlig helg allihopa- själv ska ja jobba

  • budde1

    Var på rmc igår på samtal, fick träffa Barbara för första ggr. Hade lite svårt att höra vad hon sa..... Men iallafall så tyckte hon att jag måste ta bort mitt myom som upptäcktes under min förra behandling. Så nu får ja vänta på en tid till kk, att ta bort de. O de kan ju dröja blir såååå trött på allt!! så nu vet ja ingenting .... men troligen blir inte mitt nästa försök förren till hösten Men man vill ju ha de bästa förutsättningarna, eftersom man bara har ett försök kvar... vi får väl koncentrera oss på vårat bygge av uterum istället

  • budde1
    mulan skrev 2009-03-24 21:08:57 följande:
    Missne: Så glad för din skull att provet vad över 0.7 . Håller nu tummarna!!!Budde: Jag har oxå myom. Hur stort är ditt??? Det har tidigare inte varit tal om att ta bort mitt men nu har det vuxit lite och min gyn sa att om nästa försök inte lyckas så ska han prata med RMC om vi ska operera bort den. Hoppas att du får tiden snart.längtan: Grattis till sprutstart!!
    Mitt var nog på ca 15 milimeter....om ja fattade rätt..... de ligger långt ner o borde inte vara ett problem för en graviditet, enligt min läkare o Barbara. Men när ja har min mens samlas blodet där bakom o har svårt o komma ut, så därför vill de ta bort de. E säkert bra men hade ju hoppats de kunde ha sett detta för 2 år sen..... men ja hade inte samma läkare då så hon kanske skulle skaffa glasögon elle så fanns de inte innan.... jag vet inte.... men ja tror ja haft de ett tag eftersom ja haft problem me mellanblödningar för 4 år sen vid sex.... Jag får väl ringa kk nästa vecka o försöka skynda på de...... om de går.... ?? med lite tur kanske...
  • budde1
    Pinglan73 skrev 2009-03-25 09:20:39 följande:
    ...glömde...Grattis till sprutstart Längtan79.Budde1; tråkigt att behöva vänta men det kanske ger er bättre förutsättningar inför nästa försök, ring och tjata lite på KK när väl remissen är på plats, jobbar själv i landstinget och vet att det ibland kan hjälpa... Vi fördriver tiden med att titta på hus och hoppas hitta något snart så man kan lägga tankarna på annat än barn.
    mmmm man får försöka tänka på annat... vi har ju funderingar på att antingen bygga om vår bostadsrätt elle köpa hus. Men de hänger ju på om de blir några fler barn.... Så nu bygger vi uterum iallafall... annars står vi bara o stampar på samma fläck .... jobbigt o inte veta hur livet kommer bli....
  • budde1
    mulan skrev 2009-03-25 20:34:44 följande:
    Budde1: Min var innan på 20 mm men nu tror jag den var ca 25 mm. Min satt nog väldigt högt upp och ska inte heller var nåt problem. Iaf inte i början, men i slutet kan det vara så att man får planera in ett KS. Det var tydligen en risk för att man föder lite tidigare vid myom.
    Jag måste göra kejsarsnitt ändå, för ja har gjort 2 snitt redan... Bara för de så får ja inte heller sätta in 2 ägg Etersom man inte vet hur myomet har påverkat ens chanser att få barn på egen hand, så e de väl bra att ta bort de.... men de var så usel timing bara..... har du slutat blöda nu?
  • budde1
    Missne skrev 2009-03-25 22:50:17 följande:
    Till oss har ingen sagt att vi ska skydda oss inför sprayning så vi har försökt. Har hört andra som blivit gravida under sprayningen och det är tydligen ingen fara. Det är väl bäst att ta gravtest innan man börjar med sprutorna för det är inte så bra att spruta om man är gravid.
    Till oss sa de oxå att man skulle skydda sig under hela den cykeln när man skulle börja spraya. O ja skulle inte chansa ... medicin som medicin e aldrig bra, om man inte kollar att de e okej att ta vid graviditet. Man vill ju inte riskera att de går fel pga medicinen...o de skulle ju inte avråda oss om de var okej... eller hur?
  • budde1
    mulan skrev 2009-03-25 22:00:45 följande:
    Jädrans myom!!!!!! Jag hoppas att de inte får för sig att ta bort mitt nu. OM det inte blir nån graviditet denna gången kan de få ta bort myomet på mig när det är sommarstängning på RMC så är man redo för nya tag till hösten.Jag blöder fortfarande. Dag 23 idag. Men nu har det iaf avtagit.
    Fan va skumt att du blöder fortfarande... får du äta Cyklo-f för att minska blödningen? jag ringde kk ida, de hade inte fått min remiss ! Hon sa att ja skulle ringa min läkare.... fan att allt ska gå fel hela tiden!!
  • budde1
    Pinglan73 skrev 2009-03-27 08:29:29 följande:
    Budde; ja du att man alltid måste tjata.... att man inte kan lita på att de får iväg remissen, det är ett klick på datorn.... om du inte hade ringt så tickar tiden på och inget hänt!Mulan; skönt att blödningen börjar avta.En liten fråga, hur gör man får att få med texten (grå rutan) som ngn annan skrivit?
    Du klickar på de 2 strecken på högra hörnet, när du sätter musen där, står de citera inlägg.

    Ja min läkare hade glömt att tydligen ryhov skulle ha ett op. papper me remissen. Så ja måste åka in o ta hb o blodtryck på mån... så nu blev de en vecka försenat fan oxå! ja hade ja inte ringt kan man ju undra när de skulle kommit på de......
  • budde1
    längtan79 skrev 2009-03-28 10:57:18 följande:
    God morgon tråden!Mulan och Budde: jag fick reda på i samband med missfall i höstas att jag har myom, ca 1cm och att det inte skulle påverka ev graviditet, vet ni om spray och sprutor(ivf behandlingen)påverkar myom på ngt sätt. att det växer eller krymper?Mulan hoppas att du slutar blöda snart!Här går det riktigt bra med att ta sprutor å hålla koll på spray tiderna...dock ett hemskt humör å huvudvärk...min sambo tassar på tå den stackarn, han spenderar väldigt mkt tid i källaren nu för tiden :)
    Jag vet inte om behandlingen kan öka myomet, men en graviditet kan få de att växa. Till mig sa de först att de inte skulle påverka en ev. graviditet, men sen ändrade de sig. Men de var nog främst för ja samlar blod därbakom... Man hoppas ju att chanserna att lyckas på egen väg ökar när man tar bort de.... Nu vill ja bara ha de gjort, så man kan gå vidare..... jo tack huvudvärk får man av nässprayen ....USCH! o humöret åker bergodalbana.... men ändå inte så farligt som ja trodde de skulle bli ler.... Man höll sig uppe mycket bara av vetenskapen att nu kan de bli BARN
  • budde1

    Hej hopp!! nu e alla prover tagna o remissen för myomet e skickad....Äntligen så nu e de bara att vänta.....

    Jag har flera kompisar som fått barn under tiden vi har försökt, men de har gått bra ..... värre e de me dom man bara känner flyktigt, som inte vet våran situation, de lyckas ju alltid säga något sårande..... Många tar de som en självklarhet att alla kan få barn- tyvärr e de ju inte så.... Min chef får barn nu i maj, de e jobbigt att se henne varje dag me magen. O ja vet att hon vet om våran situation även om inte jag pratat me henne. Men hon snackar ändå om bebisen o vagnar me mig, de känns lite konstigt...... kanske inte riktigt de samtalsämnet ja hade valt om ja var hon.....men, men.....

Svar på tråden RMC kämparnas diskussionstråd del 16