snarkning,, finns det nåt som funkar?
blir helt slut av att bli väckt varje natt av en snarkande man, men vad finns det som funkar?? nån som har bra erfarenheter??
blir helt slut av att bli väckt varje natt av en snarkande man, men vad finns det som funkar?? nån som har bra erfarenheter??
Detta undrar jag också.
Min sambo snarkar så pass att jag numera sover i ett annat rum emellanåt.
Sambon köpte en flaska på Apoteket, som han sprutar i svalget innan han lägger sig. Den kosta 179:- och den rekommenderar jag INTE, den funkar inte alls för honom! Han snarkar lika.
Hej! Jag har samma problem jag. Vi köpte också den flaskan från apoteket. Tycker att det har hjälpt ganska bra. Visserligen har han inte slutat snarka, men han snarkar på ett helt annat sätt nu. Mycket tystare och lugnare, dessutom så räcker det med att stöta till honom nu så slutar han. =)
På apoteket förklarade de att sprayet bara hjälper om man snarkar från halsen, inte från näsan, kanske därför det inte funkar för er ?
Fuchsian: Den informationen fick inte vi, fast vi rådfrågade. Men egentligen kvittar det för jag vet inte om han snarkar från halsen eller näsan, hur vet man det?
ja hur vet man varifrån de snarkar??
När jag stod på apoteket chansade jag bara. Nu sedan han börjat med sprayet så kommer snarkningarna ur näsan, antar att det är därför de låter annorlunda. Jag gjorde helt enkelt så att jag höll handen under näsan på honom en natt när han snarkade för att se om luften kom därifrån eller från munnen! =)
Jaa, sprayen från apoteket är inte mycket att hänga i granen..
Den funkade de två första nätterna, det var helt tyst, fick till o med lyssna för att höra om han andades..
Kändes helt fantastiskt!
Men, så kom 3e natten och så var allt som hjälpt borta!
Nu snarkar han på som en ångvält igen...
Vill att han ska ta kontakt med vårdcentralen så att han får en tid för att kolla upp sina snarkningar osv. Men, han är så himla seg på att fixa sånt..
Hoppas att ni kommer på något sätt att trolla bort snarkningarna!
Här har vi samma problem, köpte sprayen på Apoteket till maken men han har inte ens testat så här har vi löst det genom att han sover i soffan och jag i sovrummet. Ingen bra lösning tycker jag men jag orkade inte tjata om att han skulle prova sprayen nått mer så då fick det bli så här.
finns det något annat än spray då?? något som veeeerkligen funkar? :)