Inlägg från: Cinzano12 |Visa alla inlägg
  • Cinzano12

snarkning,, finns det nåt som funkar?

blir helt slut av att bli väckt varje natt av en snarkande man, men vad finns det som funkar?? nån som har bra erfarenheter??

• Svar på tråden snarkning,, finns det nåt som funkar?
  • Cinzano12
    TBS skrev 2009-03-19 07:46:32 följande:
    En kudde över ansiktet! (tills han slutar sprattla)
    ja vissa nätter e det inte långt ifrån ha ha
  • Cinzano12

ja vikten spelar nog en stor roll här med och när han ligger på mage eller sidan snarkar han, så typ hundra ggr per natt buffar jag på honom så han får lägga sig på magen.

har inte märkt några andningsuppehåll men hans pappa har en snarkmaskin så det går väl tyvärr i släkten. men ska be honom prata med en dr,, man orkar inte det här i längden och vi vill inte sova i olika rum, han slutar ju inte snarka för det och jag e verkligen lättväckt.

• Cinzano12
    Gul13 skrev 2009-03-23 13:39:39 följande:
    Min make har en cpap från landstinget som är min bästa vän i världen. Den har räddat vårt äktenskap och förmodligen min makes hälsa och välstånd.
    vad är det för något?? han har vart ganska lugn i några nätter nu peppar peppar, men det kommer väl snart igen.
    ska kolla det med bettskena.
  • Cinzano12

Pucko Buffy skrev 2009-03-25 11:08:26 följande:

Snarkningar är skitsvårt att bli av med och har nog fördärvat många äktenskap. Är man lite överviktig kan det hjälpa att gå ner i vikt. Ibland kan det hjälpa med bettskena i värsta fall får man skaffa en andningsmask som blåser in luften i andningsvägarna. På apoteket finns även sprayer man kan prova och plåster som man fäster över näsan. Jag lider av snarkningar sedan jag blev sjuk och svullnade i lufvägarna (det har blivit bättre) Jag försöker sova med platt kudde, näsring (inte plåster utan en i gummi vilket gör att man ser ut som ett nötkreatur). När det är som värst sover vi i delade rum. Jag har ännu inte provat sprayen på apoteket, men testat andra via hälsokost, som inte funkat. Jag köpte också en bettskena över nätet som nog skulle funkat om jag inte hade haft min brygga i munen = den knaka oroväckande när jag skulle bita så jag vågade inte fullfölja processen. Nästa gång jag ska till doktorn ska jag ta upp det här med honom och fråga vad jag kan göra.
    var får ma tag på en näsring då? apoteket??
    han sover redan på en platt kudde å vikten vet jag inte om han vill göra något åt :)
Svar på tråden snarkning,, finns det nåt som funkar?