• Anonym (ont!)

Huvudvärk kring ena ögat!

Jag fler år haft en huvudvärk vissa perioder som sätter sej kring vänstra öga och panna, det sitter i ett par dagar och ingen vanlig värkmedicin fungerar, som väl är så är det månader mellan varje "anfall". Nu har jag en dotter att ta hand om också som inte sover särskilt bra på nättern och just nu med denna huvudvärk och trötthet så är jag så irriterad och orkeslös. Vet inte vad jag ska ta mej till! Jag har tidigare sökt för denna huvudvärk, men jag har bara fått till svar, vanlig spänningshuvudvärk eller migrän och fått medicin för det...men jag undrar om det verkligen är vanlig huvudvärk eller migrän!?! Det är sådan konstig känsla över ögat och det värker konstant, vilket är väldigt jobbigt att ha flera dygn!!! Så nu undrar jag om någon känner igen sej, förslag på vad man ska göra??? För det börjar bli väldigt jobbigt nu!

• Svar på tråden Huvudvärk kring ena ögat!
  • After Forever

Ja jag känner igen mig och har migrän. Jag tror faktiskt läkarna har rätt i det här fallet. Allt låter som det på din beskrivning.

• Anonym

Låter som migrän tycker även jag. Klassiska symptom... Gå till apoteket och be att få lite effektivare migränläkemedel. Det finns olika 'nivåer' att prova sig igenom. Du har kanske börjat med de svagaste, varför det inte hjälper på dig. Dessutom bör du ta dessa så fort du känner första tecken av huvudvärken. Men som sagt, dom är säkert bra på att hjälpa dig på apoteket. Sök även på nätet tex netdoktor.
    Kram

• carolinae

Jag har något som kallas ögon-migrän. Det sätter sig i ett eller båda ögonen och i tinningarna. Skulle tro att det är det du har också! Prova Eeze eller annan receptfri migränmedicin. Kan tipsa om att koffein kan lätta också. Tänk på att ta medicinen direkt när du känner första symptomen, inte vänta tills du har riktigt ont. Då tar det längre tid innan anfallet går över.

• minasöner

migrän, jag har likadant vid migränanfall dock har jag fått medicin efter ett evigt tjatande

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
  • Anonym (ont!)

Alltså jag har ju imigran och läkarna har ju sagt migrän, men är osäker på hur jag vågar använda det när jag ammar!? Jag har inte vågat... Alltså konstigt nog så blir det mycket bättre efter jag druckit kaffe! Men dessa attacker är det vanligt att det kommer med flera månaders mellanrum och att det varar flera dygn vid varje anfall???

• Anonym (ont!)

Har förresten sökt på migrän nu och fått upp endel om att det sätter sej i halva huvudet och ofta kring ögat, så ni har nog rätt, det är nog migrän trots allt, men jag trodde att man alltid va ljuskänslig och mådde illa också...men det finns väl olika typer....

Om jag vill prata om medicinen och så vid amning typ imigran om jag ska ta det eller inte vilken ska jag kontakta??? Jag har fått imigranen på MVC för ett bra tag sedan ...

• Anonym

Det är migrän. Mitt ena öga blir igenmurat. Har alltid haft bakom högeröga UTOM när jag var gravid då blev det bakom vänster. Nu är det tillbaka bakom höger. I vanligt fall tar jag treo comp, nu när jag ammar har jag fått dexofen

• Anonym

Jag blir inte så ljud och ljuskänslig utan doftkänslig. Minsta doft ger mig dödsångest typ för jag blir så dålig. Kan vara lukter jag inte ens känner av i vanliga fall.

• Anonym (samma)

Jag hade misstänkt Hortons huvudvärk (googla så ser du vad det är) Jag har samma som du, odiagnostiserad med misstänker HH för mig med. Värre än migrän eftersom det inte försvinner

• micra

Testa akupunktur..det funkar för mig..
    jag har haft migränanfall många år och fick en remis till akupunktur

det började hjälpa efter ca 2-3 gånnger..

nu har jag ingen huvudvärk eller migrän

• Anonym

Angående läkemedel och amning tycker jag du ska gå in på fass.se eller.nu (kommer inte ihåg) välj patientfass och se vad det står kring imigran. Zomig är ett liknande läkemedel som funkar bra. Apoteket ska också veta och inte minst din vårdcentral. Dom är till för dig och dina frågor så RING!!!

• minasöner

om du tar imigran så får du inte amma på 12timmar, mjölken kasseras

Mammas två älsklingar ♥ William 060718 ♥ och ♥ Ludvig 080930 ♥
Svar på tråden Huvudvärk kring ena ögat!