Förhandla om skuld?!
ehh går det att förhandla bort en skuld? de vill väl ha sina pengar???
ehh går det att förhandla bort en skuld? de vill väl ha sina pengar???
ring inkassobolagen och erbjud dig att betala xxx om resterande avskrivs helt
(räntan går ofta förhandla bort i sin helhet)
tycker de att ditt belopp är för lågt föreslår de ett nytt så se till att du sagt ett lägre belopp än det som du max kan betala
enklast är om alla skulder ligger hos samma inkassobolag eftersom då klumpsumman blir större och de inser att det kan ta år driva in den
kf tror jag inte förhandlar alls
Jag skulle också ringa. Om du inte vågar, låt någon annan låtsas vara dig och ringa. Mail, ser oseriöst ut när det gäller en sådan här sak.
på varje inkassobrev står ärendenummer samt handläggare
först ser du till att komma till rätt person
sen säger du så här
hej jag heter xxxx och vill diskutera mitt ärende hos er (ge ärendenummer)
jag vill gärna få bort mina skulder och undrar om ni kan tänka er att gå med på en deal som avslutar ärendena
jag kan betala xxxx omedelbart om resterande skuld avskrivs och ärendet avslutas.
sen är det bara vänta å deras respons
om de säger nej be om deras förslag eller minsta godtagbara belopp
är det för högt eller orimligt säger du bara att ja men då håller vi fast vid vår nuvarande avbetalningsplan
de har stort intresse av att få pengarna så mest troligt går de med på uppgörelsen om den inte är helt vansinnig
jag hade ett ärende hos inkasso. jag ringde och det slutade med att jag bara behövde betala den ursprunliga summan, alltså inte påminnelse-avgift, ränta eller inkasso-avgift. jag sa att annars kan jag inte betala.
lycka till.
= o Jag visste inte att man kan göra så! Då ska jag genast ta tag i det för hittills har jag sett det som att det spelar ingen roll hur och vad jag betalar, det är en evighetsmaskin som bara tickar på mer och mer...
Har betalat av det jag kunnat men vissa skulder (tack min fd man) är så stora så jag inte har klarat av det.
Men fasen, kan man förhandla på detta vis så jäklar! Nu ska skulderna bort!