Inlägg från: Anonym (jag mailade...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag mailade...)

Förhandla om skuld?!

... dom och bad att få hem en acordlösnings blankett. Den kom hem via posten och där fick jag fylla i alla mina lån, inkomster mm.
    På 2 olika inkasso gjorde jag dealen att betala 10 tusen i månaden i 3 månader, resten skrivs av. På ett annat inkasso ska jag betala 8 tusen (närmare sommaren när dom andra två är betalda) i 12 månader. Resten skrivs av.

Blir att jag betalar allt mellan 57 % - 63 % av mina totala skulder inkl räntan.

Jag har fått avskrivit både ränta och på några lån även på själva kapitalet.

Anonym skrev 2009-03-22 18:09:13 följande:
    = o Jag visste inte att man kan göra så! Då ska jag genast ta tag i det för hittills har jag sett det som att det spelar ingen roll hur och vad jag betalar, det är en evighetsmaskin som bara tickar på mer och mer...Har betalat av det jag kunnat men vissa skulder (tack min fd man) är så stora så jag inte har klarat av det. Men fasen, kan man förhandla på detta vis så jäklar! Nu ska skulderna bort!
    Precis så känner jag
    Mina skulder bara växte och dom tog jag bla på elleos hm josefssons mm allt för att vi hade så sopigt med pengar och då tog vi lånen i bådas namn, sen när jag lämnade honom ville jag bara "bli av" med honom och var dum nog att jag skrev över allt på mej.

Hade varit kul att brevväxla med dej men antar att det blir svårt när vi båda är anonyma....
    Mamsis skrev 2009-03-23 12:51:58 följande:
    Du som ville brevväxla med anonym = o kan skriva till mig.
    Är du den anonyma jag citerade?
    Eller en annan person med liknande situation?

Anonym (samma här) skrev 2009-03-23 14:02:04 följande:

Jag hade gärnat brevväxla,när tiden finns, är det kul med annat än räkningar i lådan.Maila mig påskulder@live.se
    Hmm din mailadress känner jag ígen, vi har redan bestämt du o jag att vi ska brevväxla
Svar på tråden Förhandla om skuld?!