• Poena

Vilka förmåner har ni på jobbet?

Är lite nyfiken att se hur er arbetsplats månar om er

Har ni några förmåner genom jobbet ex; jobbmobil, tjänstebil eller mindre saker som rabatter på inköp, gratis kaffe, fika - ja allt ni kan komma på.

Fråga nummer två då, vad är ert yrke.

• Svar på tråden Vilka förmåner har ni på jobbet?
  • littletiger

Jobbar på hotell.

Vi har hälsoförmån dvs. arbetet betalar din motion upp till 1500kr, dvs. köper jag ett gymkort för 1500 så betalar dem det, även om summan är kanske 500. Dock gäller det bara 1 gång/år och om man betalar i en klumpsumma och visar upp kvittot. Det kan gälla vilken motionsform som helst.

Vi har även rabatt på boende inom hotellkedjan, både i Sverige & utomlands till ett mycket bra pris.

Vi har en massör som kommer en gång i veckan, vi betalar 100 kr/30 minuter och arbetet betalar resten (vet ej hur mycket dock).

Personalen får frukost om dem vill på jobbet - det dras inget extra för det.
    (vi har dock ett kostavdrag för lunch/middag).

Dessutom brukar det dyka upp lite andra rabetter/förmåner ibland med.

Så vi har det ganska bra tror jag!

• Poena

Ja ni verkar ju ha det kanon

Är det bara du, på hela forumet som har förmåner tro

• littletiger

hmm,det verkar så, men nån mer måste det väl finnas?

Poena: har du några förmåner på ditt jobb?

• cheetah

Hmmm... vår arbetsgivare skryter med att vara den bästa i sverige! Eller dom har i alla fall ambitionen att bli det ska jag kanske säga. Och nog finns det förmåner alltid, åtminstone om man har en bra lön och har råd att utnyttja dom!

Dom förmåner som även jag nyttjar är väl gratis fika (mackor på förmiddagen och kaka på eftermiddagen, te, kaffe eller choklad till), hälsovårdsförsäkring (vi ringer ett nummer och får komma till läkare inom två dagar, får även skicka in kvitton från läkarbesök och receptbelagd medicin och få igen pengar), 2000 kronor om året till valfri friskvård (gymkort, badkort, massage mm). Massör kommer till jobbet en gång i månaden, vi får inte gå på arbetstid dock utan får jobba igen tiden, däremot kan vi nyttja dom 2000 kronorna så vi behöver inte betala nåt om vi inte använt pengarna till annat.

Vad mer finns det? Allehanda reseförsäkringar och annat är väl inte förmåner utan nåt dom måste ha på sina anställda. Vi har även föräldralön, men det är nog inte någon förmån utan nåt som facket förhandlat fram.

Sen finns det då möjlighet att få städhjälp, leasingbil, mobiltelefon och allt möjligt som löneförmån, men det ska ju ändå betalas även om det är billigt så det är ju inget som jag kan nyttja direkt! Öven föräldralönen finns utökat om man tjänar över en viss summa per år, och någon pensionssparandelösning, men jag har inte satt mig in i det då det inte gäller mig själv...

Kommer inte på nåt mer just nu, det var ju så länge sen man var på jobbet!

Ja just det ja - jag jobbar som receptionist på en av Sveriges största revisionsbyråer... Därav skillnaden i lönenivå och förmåner på samma arbetsplats.

• julmusten

Forutom alla olika sjukforsakringar och tandlakarforsakring och sant sa har vi en massa discounts pa smink, Broadway shower, biluthyrning, och mobiltelefoner. Det finns aven nagra gym som automatiskt drar pengar fran var lon innan skatt. Vi far ungefar 30 dollar rabatt i manaden, vilket faktiskt blir en del pa ett ar!!!

Sedan sa finns det aven en referral service som vi far anvanda da vi behover hjalp med allt mojligt. De letar upp advokater, skolor, dagis, maklare allt mojligt, och sa far man rabatt pa deras services om man stannar med dem.

Sen sa finns det nagot foretag dit vi kan ringa nar vi vill kopa saker, (nastan vad som helst), och saga vad vi vill ha och fa allt fran 50-10% rabatt genom att kopa produkten genom dem.

Oh, en grej till. Vi har aven ett emergency dagis. Har man barn och ens vanliga dagis/skola/dagmamma/barnvakt inte kan ta hand om barnet sa kan man registrera dem pa ett dagis som kostar lite beroende pa hur mycket du tjanar.

Sen sa finns det aven en bar vid en del av jobbet da det ar en massa forskare dar. De kan varje tisdag och fredag ga och dricka gratis ol fran klockan 6 tills olen tar slut, (brukar ta tva eller tre timmar sadar), eller ta ett billigt gals vin, (typ 3 dollar) om man vill. Det ar trevligt!!!

• Pemman

Gratis frukost och lunch. Gratis middag om vi jobbar efter 19:30. 2 000 kr i motionsbidrag. 12 % av lönen i pensionsavsättning, möjlighet till bruttolöneavdrag (typ företaget faktureras, de drar av kostnaden på min före-skatt lön och jag skattar på en lägre bruttolön, man spar typ skatten), 50 % av årslönen i möjlig bonus, friskvård. Fri tillgång till läsk, mineralvatten, juice, kakor, chips och nötter. Godis och öl gratis på fredagar. 1-2 stora fester per år där vi kan bjuda in kompisar och företaget står för allt.

Sen gör vi saker tillsammans på firman som typ kräftkiva, sommarfest, julfest. Vi hade även en njutningskväll på en herrgård med Steffo Törnkvist då vi fick ta med respektive.

Annars kan jag inte komma på nåt, fast det ser mycket ut när man radar upp det.

• Ecko

Tja, mitt jobb sponsrar träning (oftast träningskort) med 1500 kronor per år. Dessutom har man möjlighet att motionera 1 timme per vecka - på arbetstid!!!! Det är kanonbra.
    Annars är det småsaker som gratis kaffe och te. En frukt per dag och javisst, vi har även "subventionerad" glass!!!!

• Linda1976

Sjukförsäkring
    Pensionsförsäkring
    gratis syndundersökningar - 1 par gratis brillor/år
    julbord och alla andra högtids-matbjudningar
    bidrag till träningskort
    kaffeautomat...

det är det jag kan komma på just nu, på rak arm...

• Hannamia

Vi har gratis kaffe och frukt, och mobilabonnemang genom företaget (inte helt gratis, men gratis sms och ingen uppkopplingsavgift på samtal).

Sen har vi friskvårdsbidrag och får besöka simhallen 2 ggr gratis/vecka. Och rabatter på en mängd olika butiker, som jag aldrig har utnyttjat...

Jobbar på ett mobiltelefonföretag, i växeln.

• Pemman

Just det, mobiltelefon också. Vi ska egentligen betala för våra samtal men det är det ingen som gör.

Svar på tråden Vilka förmåner har ni på jobbet?