Hmmm... vår arbetsgivare skryter med att vara den bästa i sverige! Eller dom har i alla fall ambitionen att bli det ska jag kanske säga. Och nog finns det förmåner alltid, åtminstone om man har en bra lön och har råd att utnyttja dom!
Dom förmåner som även jag nyttjar är väl gratis fika (mackor på förmiddagen och kaka på eftermiddagen, te, kaffe eller choklad till), hälsovårdsförsäkring (vi ringer ett nummer och får komma till läkare inom två dagar, får även skicka in kvitton från läkarbesök och receptbelagd medicin och få igen pengar), 2000 kronor om året till valfri friskvård (gymkort, badkort, massage mm). Massör kommer till jobbet en gång i månaden, vi får inte gå på arbetstid dock utan får jobba igen tiden, däremot kan vi nyttja dom 2000 kronorna så vi behöver inte betala nåt om vi inte använt pengarna till annat.
Vad mer finns det? Allehanda reseförsäkringar och annat är väl inte förmåner utan nåt dom måste ha på sina anställda. Vi har även föräldralön, men det är nog inte någon förmån utan nåt som facket förhandlat fram.
Sen finns det då möjlighet att få städhjälp, leasingbil, mobiltelefon och allt möjligt som löneförmån, men det ska ju ändå betalas även om det är billigt så det är ju inget som jag kan nyttja direkt! Öven föräldralönen finns utökat om man tjänar över en viss summa per år, och någon pensionssparandelösning, men jag har inte satt mig in i det då det inte gäller mig själv...
Kommer inte på nåt mer just nu, det var ju så länge sen man var på jobbet!
Ja just det ja - jag jobbar som receptionist på en av Sveriges största revisionsbyråer... Därav skillnaden i lönenivå och förmåner på samma arbetsplats.