• hyperballad

Varning för Emmaljunga hjul!

Efter att ha vagnen har blivit använd i ca 5 månader ser hjulen ut så här.
    Det är inte okej!!!
    Jag har mailat barnvagnsbutiken där vagnen är köpt för att höra vad de har att säga. Man blir ju vansinnig!

Här har min kompis köpt en Emmaljunga Nitro helt sprillans ny och förutom att tyget (Pro Beige) blivit trådigt o fult på den ljusa delen så ser hjulen nu ut så här!!
    Det är  inte klokt tycker jag!
    Det ser snarare ut som om de har blivit använda i fem år o inte fem månader.

Har någon annan av er råkat ut för samma sak??
    Fick ni då nya hjul??

http://2.bp.blogspot.com/_B4iGgP9UCDE/ScJRwhaXV3I/AAAAAAAADS4/sD58zGVp2uM/s400/slitna+EL+d%C3%A4ck+anv.+i+5m%C3%A5n.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 15:54
    det är inte vagn modellen nitro det är fel på utan felet ligger hos de punkteringsfria Lightweight hjulen.

har tyvärr inte tagit foto på tyget men det håller inte god kvalitet om ni frågar mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-27 12:37
    Nu fick hon besked idag att hon får nya hjul!

Så ni andra som har problem med era hjul, vänd er till affären o kräv nya!!

Lycka till!!
  • Svar på tråden Varning för Emmaljunga hjul!
  • Blyger

Jag har haft min Emmaljunga i 2 år och jag är supernöjd! Hjulen ser inte ut som dina och tyget är inte solblekt....

• hyperballad
    Blyger skrev 2009-03-19 15:22:31 följande:
    Jag har haft min Emmaljunga i 2 år och jag är supernöjd! Hjulen ser inte ut som dina och tyget är inte solblekt....
    tyget är inte solblekt utan det är fullt av små trådar på de ljusa delarna.

dessa hjul (Lightweight punkteringsfria) är fem månader gamla o vagnen är köpt fabriksny, du måste väl hålla med om att det är konstigt att de är så slitna?!
  • Blyger
    hyperballad skrev 2009-03-19 15:29:53 följande:
    tyget är inte solblekt utan det är fullt av små trådar på de ljusa delarna.dessa hjul (Lightweight punkteringsfria) är fem månader gamla o vagnen är köpt fabriksny, du måste väl hålla med om att det är konstigt att de är så slitna?!
    Ja, det är konstigt.. men jag tror definitivt att ni får nya!
  • Hemlighet

Var någon annan som varit med om detta för ett tag sedan här på familjeliv.Hon gick till affären hon köpte vagnen och fick nya hjul(leverans tid).
    Gå tillbaka till din affär och ta med kvittot så skall det nog inte vara något problem.Annars så kontakta emmaljunga.

Skriv hur det går.

Har nämnligen beställt en city cross

• hyperballad

mailade till butiken o hon skylde på gruset som dom har sandat med. ska se om jag kan få kontakt med emmaljunga direkt.
    jag återkommer med info.

Hemlighet skrev 2009-03-19 16:00:18 följande:
    Var någon annan som varit med om detta för ett tag sedan här på familjeliv.Hon gick till affären hon köpte vagnen och fick nya hjul(leverans tid). Gå tillbaka till din affär och ta med kvittot så skall det nog inte vara något problem.Annars så kontakta emmaljunga. Skriv hur det går. Har nämnligen beställt en city cross
  • ThereseK

hmm, undra om inte min ahjul liknar dina..
    Visserligen går jag mycket, men mina hjul e typ blankslitna o ser ut om att jag skulle ha gått flera mil om dagen..Nu e min vagn från november-07, men hjulen blev snabbbt förstörda =( o en massa grus ingrodda sådär som du har på bilden..
    Tyget e dett dock inga problem med..

Dock inte samma problem på hjulen på min scooter, fast de e också av hårdare material..

• Tesa80

oavsett grus eller ej borde inte hjulen se ut så.
    Vi har haft emmaljunga å e supernöjd. Ska ha en till nr 2 oxå. Den emmaljunga kombin har 2 st barn haft tidigare ca 1 år var. Hjulen är inte så hemska. Tyget som nytt.
    Har man mycket karborre på barnet så kan det slita ut tyget tex från skor.

• hyperballad
    ThereseK skrev 2009-03-19 17:41:51 följande:
    hmm, undra om inte min ahjul liknar dina.. Visserligen går jag mycket, men mina hjul e typ blankslitna o ser ut om att jag skulle ha gått flera mil om dagen..Nu e min vagn från november-07, men hjulen blev snabbbt förstörda =( o en massa grus ingrodda sådär som du har på bilden.. Tyget e dett dock inga problem med.. Dock inte samma problem på hjulen på min scooter, fast de e också av hårdare material..
    precis, ser ut som man har gått flera mil om dagen!
    men dessa hjulen är ju bara 5 månader gamla.
  • Sirendes

Våra såg också ut så, hade då i o f haft den under längre tid. Fast i vårt fall berodde det kanske på att vi lastat den väldigt tungt regelbundet, hade ingen bil och använde den fram och tillbaka till affären osv.. Men ändå.

• hyperballad
    Tesa80 skrev 2009-03-19 17:46:40 följande:
    oavsett grus eller ej borde inte hjulen se ut så. Vi har haft emmaljunga å e supernöjd. Ska ha en till nr 2 oxå. Den emmaljunga kombin har 2 st barn haft tidigare ca 1 år var. Hjulen är inte så hemska. Tyget som nytt. Har man mycket karborre på barnet så kan det slita ut tyget tex från skor.
    bebisen är bara fem månader o ligger i liggdelen så inget kardborre så långt ögat kan nå men ända tråkiga trådar i tyget.
    känns inte alls okej, speciellt inte när vagnen är fabriksny från början.
Svar på tråden Varning för Emmaljunga hjul!