• hyperballad

Varning för Emmaljunga hjul!

Efter att ha vagnen har blivit använd i ca 5 månader ser hjulen ut så här.
    Det är inte okej!!!
    Jag har mailat barnvagnsbutiken där vagnen är köpt för att höra vad de har att säga. Man blir ju vansinnig!

Här har min kompis köpt en Emmaljunga Nitro helt sprillans ny och förutom att tyget (Pro Beige) blivit trådigt o fult på den ljusa delen så ser hjulen nu ut så här!!
    Det är  inte klokt tycker jag!
    Det ser snarare ut som om de har blivit använda i fem år o inte fem månader.

Har någon annan av er råkat ut för samma sak??
    Fick ni då nya hjul??

http://2.bp.blogspot.com/_B4iGgP9UCDE/ScJRwhaXV3I/AAAAAAAADS4/sD58zGVp2uM/s400/slitna+EL+d%C3%A4ck+anv.+i+5m%C3%A5n.jpg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 15:54
    det är inte vagn modellen nitro det är fel på utan felet ligger hos de punkteringsfria Lightweight hjulen.

har tyvärr inte tagit foto på tyget men det håller inte god kvalitet om ni frågar mig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-27 12:37
    Nu fick hon besked idag att hon får nya hjul!

Så ni andra som har problem med era hjul, vänd er till affären o kräv nya!!

Lycka till!!
  • Svar på tråden Varning för Emmaljunga hjul!
  • lindberg78

Jag hade en scooter med liknande hjul och hade inte samma problem.
    Men dina ser onekligen slitna ut( tråkigt) så det måste ju gå på garantin.

• hyperballad
    Sirendes skrev 2009-03-19 18:25:26 följande:
    Våra såg också ut så, hade då i o f haft den under längre tid. Fast i vårt fall berodde det kanske på att vi lastat den väldigt tungt regelbundet, hade ingen bil och använde den fram och tillbaka till affären osv.. Men ändå.
    inte tungt lastad heller, visst en matkasse undertill men då är det bara lite kompletterings inköp eftersom det annars är storhandling med bil som gäller.
  • ThereseK

Jag kan tycka att visst, jag har använt min vagn mycket, den rullade bra många kilometer den första tiden, men ändå, ska inte hjul på en vagn vara av bättre kvalité, man har väl en vagn för att den ska användas??

Som sagt, mina emmaljunga scooterhjul e inte alls så som de e på citycrossen.. Fast det kanske e meningen man ska köpa nya hjul..kan man göra det förresten?? Iofs, kanske det e en onödig grej..men men..

• hyperballad
    ThereseK skrev 2009-03-20 08:11:38 följande:
    Jag kan tycka att visst, jag har använt min vagn mycket, den rullade bra många kilometer den första tiden, men ändå, ska inte hjul på en vagn vara av bättre kvalité, man har väl en vagn för att den ska användas?? Som sagt, mina emmaljunga scooterhjul e inte alls så som de e på citycrossen.. Fast det kanske e meningen man ska köpa nya hjul..kan man göra det förresten?? Iofs, kanske det e en onödig grej..men men..
    man kan köpa nya hjul men det är tydligen dyrt o det känns som att man inte ska behöva göra det efter bara 5 månaders körning..
  • Mandarin

Har en brio race, den ser ut precis så där.

• MS82

Vi har haft våran emmaljunga i 2,5 år o använt den mycke, men det syns knappt alls att den är använd. Vi är super nöjda!

• hyperballad
    Mandarin skrev 2009-03-20 19:05:32 följande:
    Har en brio race, den ser ut precis så där.
    tråkigt, supertråkigt!
    så otroligt kass kvalitet. sen visst det påverkar inte körkomforten men det ser för tradigt ut.
  • mamma me tre

vi har också haft problem med dålig kvalite på våra emmaljunga vagnar, speciellt med tyget..men även annat som tex hjulen..skit tråkigt!

• hyperballad
    mamma me tre skrev 2009-03-21 16:44:45 följande:
    vi har också haft problem med dålig kvalite på våra emmaljunga vagnar, speciellt med tyget..men även annat som tex hjulen..skit tråkigt!
    tycker det är konstigt, har alltid förknippat emmaljunga med kvalitet.
  • Hemlighet

Men alla vagnar

hyperballad skrev 2009-03-22 11:54:20 följande:
    tycker det är konstigt, har alltid förknippat emmaljunga med kvalitet.
    Men det är ju långt ifrån alla ammeljunga vagnar som har haft något fel på tyget eller hjulen.

Har du kontaktat butiken du köpte vagnen ifrån??
    Det kanske har blivit någe fel med hjulen.
    Och borde du inte att sett felet med tyget när du hämtade vagnen eller har det uppkommit senare?(nyfiken)
  • hyperballad
    Hemlighet skrev 2009-03-22 12:08:29 följande:
    Men alla vagnar Men det är ju långt ifrån alla ammeljunga vagnar som har haft något fel på tyget eller hjulen. Har du kontaktat butiken du köpte vagnen ifrån?? Det kanske har blivit någe fel med hjulen. Och borde du inte att sett felet med tyget när du hämtade vagnen eller har det uppkommit senare?(nyfiken)
    om man läser vad jag skrivit högst upp så är det inte min vagn. det är en väldigt god vän till mig som är ägaren till denna vagnen.
    tygets trådighet har tillkommit efter inköpet o efter användning i ca 5 månader. verkar konstigt att köpa en vagn som har fel på tyget tycker jag. man tittar ju hur vagnen ser ut innan man tar hem det, det gjorde min kompis o det kommer jag att göra när sambon o jag hämtar vår vagn (dock inte EL).
    Men till saken hör ju den att även om det inte är alla vagnar som har fel på hjulen så är det otroligt många som har upplevt samma sak eller har haft andra problem med sina små snurr hjul o att tyget inte håller som man tycker att det borde.

sen ni som inte har några problem med era vagnar ska ju vara glada, men det var ju inte det jag frågade om när jag startade tråden.
    jag vill ju veta om det är fler som har varit med om detta för att se hur min kompis ska gå till väga medan hon väntar svar från butiken där hon köpt vagnen.
    så ni som har väl fungerande vagnar - super bra för er! {#lang_emotions_smile}
  • Cecci78
    hyperballad skrev 2009-03-22 15:01:37 följande:
    om man läser vad jag skrivit högst upp så är det inte min vagn. det är en väldigt god vän till mig som är ägaren till denna vagnen.tygets trådighet har tillkommit efter inköpet o efter användning i ca 5 månader. verkar konstigt att köpa en vagn som har fel på tyget tycker jag. man tittar ju hur vagnen ser ut innan man tar hem det, det gjorde min kompis o det kommer jag att göra när sambon o jag hämtar vår vagn (dock inte EL).Men till saken hör ju den att även om det inte är alla vagnar som har fel på hjulen så är det otroligt många som har upplevt samma sak eller har haft andra problem med sina små snurr hjul o att tyget inte håller som man tycker att det borde.sen ni som inte har några problem med era vagnar ska ju vara glada, men det var ju inte det jag frågade om när jag startade tråden.jag vill ju veta om det är fler som har varit med om detta för att se hur min kompis ska gå till väga medan hon väntar svar från butiken där hon köpt vagnen.så ni som har väl fungerande vagnar - super bra för er!
    det där är ju ett solklart reklamationsfall! Som du ser i andra tråden fick hon väl nytt hjul tror jag? då måste det ju vara så för alla med samma problem!
  • hyperballad
    Cecci78 skrev 2009-03-22 15:05:53 följande:
    det där är ju ett solklart reklamationsfall! Som du ser i andra tråden fick hon väl nytt hjul tror jag? då måste det ju vara så för alla med samma problem!
    man tycker det men det verkar inte så på hon i butiken för enligt min kompis menade hon på att det är gruset som de sandar med som är problemet...
    men men vi får se vad som händer, håller er uppdaterade om hon får nya hjul eller inte för det är ju bra för er andra att veta om ni själva så ska reklamera era hjul.
  • Cecci78
    hyperballad skrev 2009-03-22 15:32:55 följande:
    man tycker det men det verkar inte så på hon i butiken för enligt min kompis menade hon på att det är gruset som de sandar med som är problemet...men men vi får se vad som händer, håller er uppdaterade om hon får nya hjul eller inte för det är ju bra för er andra att veta om ni själva så ska reklamera era hjul.
    hon ska påpeka att detta inte hänt bara hennes vagn o får hon ej ´byta så ska hon kontakta emmaljunga, har sett i en annan tråd att någon gjorde det ang däcken (har sett 2 trådar om dettta, den det länkades till ovan o en till). emmalkunga måste ju känna till de andra fallen av reklamation på dessa däck
  • hyperballad
    Cecci78 skrev 2009-03-22 19:07:02 följande:
    hon ska påpeka att detta inte hänt bara hennes vagn o får hon ej ´byta så ska hon kontakta emmaljunga, har sett i en annan tråd att någon gjorde det ang däcken (har sett 2 trådar om dettta, den det länkades till ovan o en till). emmalkunga måste ju känna till de andra fallen av reklamation på dessa däck
    kanon, tack!
  • hyperballad

Nu fick hon besked idag att hon får nya hjul!
    Så ni andra som har problem med era hjul, vänd er till affären o kräv nya!!

Lycka till!!

♥ pyret har BF den 1/6-09 ♥
Svar på tråden Varning för Emmaljunga hjul!