• Vardagslycka

Ovitrelle spruta

Hej,
    Är det någon av er som tagit Ovitrelle?

Tog ni sprutan i magen eller låret?
    Vet ni om ni fick ägglossning? (Gjordes ett blodprov?)
    Hur ofta sexade ni efter att ni tagit sprutan?
    Hur stor var er äggblåsa när ni fick ta sprutan?
    Hade en eller flera äggblåsor?
    Hade ni tagit Pergotime innan?

• Svar på tråden Ovitrelle spruta
  • Vardagslycka

Vart på magen? Jag har inte fått några instruktioner av läkaren...

• Vardagslycka

Kan man se på vul om ägget har lossnat?

Aqua ros: Har du tagit fyra Ovitrelle sprutor vid en behandling inför din insemination?

• Vardagslycka

Om jag misstänker att jag haft egen ägglossning idag (ägglossnings sekret) är det då fel att ta en Ovitrelle spruta ikväll? Orolig!

• Vardagslycka

Tack för dina svar Kramiis!
    Tänker även på dig ofta och läser om hur det går för dig. Väldigt tråkigt att det inte lyckades sist men skönt att du snart får ett nytt försök.

Jag har trots alla odds fått beviljat att ta Pergotime ytterligare en gång och denna gång har jag en stor blåsa på 24-26 mm. Nu ska jag ta Ovitrelle spruta ikväll enligt min läkare.

När jag kom hem så upptäckte jag att jag fått ägglossnings sekret och blev rädd att det då är farligt att ta sprutan. Vad tror du?

• Vardagslycka

Jaha, vi tog sprutan igår och nu väntar vi... Hur rekommenderas det att man har lite kärleksfullt sex? När? Hur ofta?

Ska jag känna något? Har man några symptom? Är det värt att be om blodprov så man vet säkert att man haft ÄL?

Ja, frågorna är ju flera tusen ;)

• Vardagslycka

Aqua ros: Det låter verkligen lovande! Har heller aldrig hört att någon har gjort insemination 4 dagar på rad! Men det låter som ni har kämpat för att vara på den säkra sidan :) Jag håller tummarna för dig och att det blir ett plus.

Låt mig veta hur det går!

PS Vår cykel borde vara ganska lika så spännande att se hur det går.

• Vardagslycka

Jag tog min Ovitrelle spruta på Torsdagen så borde haft ÄL på Lördagen men som sagt så tror jag inte att jag hade det. Möjligtvis kändes det som ÄL i måndags men jag vet inte :(

Ni fick inte göra vul på helgen men ni fick göra insemination? Hoppas verkligen att ni får ett fint pluss nu :)

Jag tog ett grav test idag eftersom dom säger att man får positivt på testet när man tagit ovitrelle spruta men jag fick inget positivt streck... Kanske inte sprutan fungerade som den skulle!

• Vardagslycka

Har du tagit grav test ännu Aqua ros? Nyfiken :)

Jag gjorde ett test idag på dag 11 och det är negativt men det var det ju även på dag 8. Så fundersam om Ovitrelle fungerat och känner mig inte ett dugg gravid :(

• Vardagslycka

Fick precis min mens :( Så att jag inte hade några graviditets symptom stämde. Vet ju att chanserna för mig att bli gravid naturligt är minimala men jag hoppas ändå.

Min största chans att bli gravid är genom äggdonation men köerna dit är ju års långa :(

Nu hoppas jag på ett härligt plus för dig Aqua ros så att denna tråd avslutas positivt!

Svar på tråden Ovitrelle spruta