I valet och kvalet- tyghjälm eller inte?
Har en liten dotter som snart är sju månader och minst sagt väldigt rörlig. Hon har ålat runt i snabb takt sen hon var drygt 5 mån och kan nu krypa "riktigt" sen ett tag tillbaka. Nu har hon även sen en tid börjat ställa sig upp mot saker, problemet är att hon sen bara släpper taget och faller rakt bakåt. Hon har inte vett på att inse faran i att släppa taget. Dessutom verkar hon inte lära av sina misstag utan gör om samma sak om och om igen. Försöker passa henne hela tiden men ibland är hon så snabb att jag inte hinner med fast jag är precis bredvid. Funderar nu på om vi ska köpa en tyghjälm på henne tills hon "mognat" och förstår vad som är farligt och inte. Men jag kan inte bestämma mig för om fördelarna väger över nackdelarna. Är det någon som har erfarenhet av att använda tyghjälm? Lär sig barnen att det inte är farligt att ramla så att de aldrig blir riskmedvetna? Eller är det en väldigt bra hjälp så ett sånt är livligt barn inte slår sig alldeles fördärvad? Det är inte så att jag vill köpa en tyghjälm så att jag kan sätta mig och läsa tidningen och koppla av, men det känns som hon är för snabb även för mig ibland!