• MissMarilyn

De klippte av hennes morrhår!

Jag var hos veterinären igår för min katt har problem med sin päls och den tovar snabbt ihop sig och blir till tovor.
    Dessa skulle iaf klippas bort.

Nu till min förskräckelse, när sambon hämtat katten så har de klippt hennes morrhår.

Är detta verkligen okej?

Kommer de att växa ut igen?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden De klippte av hennes morrhår!
  • kramgrisen

har för mig att de växer eller nåt.. klippte en katt när jag avr liten och där rök morrhåren med..

• Tokstolla

Jag lekte frisör med min hund när jag var liten. Då och då toppade jag hennes morrhår... dessa växte snabbt ut (men jag toppade dem bara ca 0,5 cm )

• Splach

morrhåren växer ut!..

ingen skada skedd ;)

• ebben

på pudel tex friserar man ju o rakar nosen-o morrhåren.Regelbundet! inte gör det nåt........

• iii

Vissa katter har morrhår som rullas ihop lite så de går in i ögonen, och då bör man klippa bort dom för kattens bästa. Kan det ha varit något sådant skäl till att de gjorde det utan att fråga?

De växer i vilket fall som helst ut väldigt fort igen, och det gör inte ont på katten att få dom klippta.

• skorpionen80

Ja, de kommer växa ut och katten kan vara lite klumpig fram tills dess. Kanske försökte katten lukta medans de klippte? Det är väldigt lätt hänt att man klipper av något morrhår, men lite försiktiga kunde de varit så inte ALLA ryker!

• Majsan70

Som så många redan sagt så växer de ut.
    Kattmammor fostrar faktiskt sina busiga barn på det viset...ja inte genom att klippa morrhåren men genom att bita av dem.

Min kastrerade hona härhemma fostrar den busiga av ungkatterna på detta viset. Hon blir då lite lugnare o behagar gammelkatten bättre. *S*

Svar på tråden De klippte av hennes morrhår!